Renault 1.5 DCI Motorlu Araçlarda Kronik Enjektör Arızası ve Belirtileri

Renault 1.5 DCI Motorlu Araçlarda Kronik Enjektör Arızası ve Belirtileri


Renault’un 1.5 DCI motorlu araçlarında en sık karşılaşılan kronik sorunlardan biri enjektör arızasıdır. Bu arıza bazı belirgin belirtilerle kendini gösterir:

Enjektör Arızasının Belirtileri:

Sabahları aracın geç çalışması

Çalışma esnasında siyah duman atması

Seyir halindeyken göstergede arıza ışıklarının yanıp sönmesi

Rölantide sarsıntılı çalışması

Yakıt tüketiminin artması


Bu belirtileri göz ardı etmek, zamanla motorunuzda ciddi hasarlara yol açabilir. Ancak enjektör arızasını basit bir yöntemle kendiniz de tespit edebilirsiniz.


---

Enjektör Arızasını Kendiniz Nasıl Tespit Edebilirsiniz?

1. Motor üzerindeki “DCI” yazılı plastik kapağı elinizle çıkarın.
(Herhangi bir alet kullanmanıza gerek yok.)


2. Geri dönüş mazot borularını bulun.
Bunlar siyah renkte, seruma benzeyen plastik hortumlardır. (Bkz: Resim 2)


3. Motor rölantide çalışır durumdayken bu boruları sırayla kendinize doğru hafifçe çekin.
(Kargaburun pense de kullanabilirsiniz.)


4. Her boruyu çektiğinizde çıkan mazot miktarına dikkat edin.
Borudan bir miktar mazot püskürmesi normaldir. Ancak:

Eğer dört enjektör arasında mazot püskürme miktarında belirgin fark varsa,

Özellikle biri diğerlerinden çok daha fazla püskürtüyorsa,

Püskürme şekli basınçlı oto yıkama makinası gibi ise,


o enjektör arızalı demektir.




---

Önemli Uyarı:

Enjektör arızalarının %99’u kalitesiz veya kaçak mazottan kaynaklanır. Bu yüzden:

Güvendiğiniz markaların EURO dizel yakıtını tercih edin.

Kalitesiz yakıttan kaçının





Resim : 1



Resim : 2

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dizel Motor Arızası Nedir? Nasıl Anlaşılır? Dizel Motor Arıza Lambası Neden Yanar?

En Az Yakan Arabalar: 2025’in Yakıt Cimrisi Modelleri ve Özellikleri

Motor Suyu (Radyatör) Neden Hava Yapar? Havası Nasıl Alınır?