Kayıtlar

FRENE BASINCA ARACINIZ SAĞA YA DA SOLA ÇEKİYORSA ?

      Öncelikle anlatacak olduğum arızadan biraz bahsetmek istiyorum. Düz yolda ilerlerken direksiyonu bıraktınız ve aracınız düz bir şekilde ilerlemeye devam ediyor ancak ayağınızı frene attığınız an aracınız yoldan çıkmak istercesine sağa ya da sola çekme yapıyor, aracı yolda tutmak için direksiyonu aksi yönde çevirmeniz gerekiyor. Fakat frene basmadığınız sürece sıkıntı yok. Bu durumda frenle ilgili problem var ve şu an doğru yazıyı okuyorsunuz demektir. NOT : Aracınız frene basınca değil de frene basmadan çekme yapıyorsa anlattıklarım sizin aracınız için geçerli değildir.      Frene basınca aracın sağa yada sola çekmesinin sebebi fren sistemindeki aksaklıktır. Örneğin aracınız frene basınca sağa doğru gidiyorsa bu durumda iki seçenek var. Ya sağ tekerleklerdeki frenler bir sıkıntıdan dolayı gereğinden fazla tutuyor, ya da sol tekerleklerdeki frenler normalden yani sağdakilerden az tutuyor. Bu sebepten dolayı da frene basınca aracınız sağa çeker. Sol...

ROT KOLU NEDİR ? ARIZALARI ve GÖREVLERİ

Resim
Rot kolu direksiyon milinden aldığı hareketi rot başına ileten parçadır. Aracın esnemesinde hareket edebilmesi için rot kolunun bir ucu oynar başlık yapılmıştır. Rot kolunun arızalanması ise bu oynar başlığın içindeki aşığın boşluk yapmasıdır. Günümüz araçlarında rot kolunun oynar başlığın yatağı fiber malzemeden üretilmiştir. Bu fiber zamanla boşluk yapar. Belki 1 mm boşluk oluşması durumunda siz bunu direksiyonda boşluk olarak hissedersiniz. Stabize yolda giderken tıkır tıkır ses yapar. Çözümü eski araçlarda içi yağlanıp ayar vidasından boşluğu alınıp tekrar takılmaktı. Ancak günümüz araçlarında böyle bi işlem olamıyo ve yenisi ile değiştirmek gerekiyor.  Rot ayarı ise bu rot kolunun rot başına bağlandığı ucundaki ayar somunundan yapılır. Yani rot kolunu değiştirdiyseniz o somun söküleceği için rot ayarı yaptırmanız gerekir. Konuyla ilgili yorumlarınızı aşağıdaki yorum kısmından yapabilirsiniz.

YIRTIK DERİ DÖŞEME TAMİRİ

Yırtılmış deri döşemeler özel yapıştırıcı ve sıvılarla nerdeyse ilk günkü haline geliyormuş. Fiyatları konusunda bir fikrim yok ancak döşememizden değerli olmadığı kesindir. İlgimi çeken bu videoyu sizinle de paylaşmak istedim. Video da nasıl yapıldığı detaylı olarak gösteriliyor. Sizin de konu hakkında görüş ve yorumlarınızı yorum kısmından bekliyorum.

2008 Toyota Corolla 1.6 Benzinli Sorular (SORU - CEVAP)

SORU; Sayın hocam selamlar, Aracımla ilgili öğrenmek istediğim bir kaç konu var.Aracım 2008 corolla 1.6 benzinli 50000kmde. Yardımcı olursanız minnettar olurum. 1)Aracım hareket halindeyken (20-30km hızında) yanlışlıkla 1. vitese aldım ve vites geçişi tam geçmediği için dişlilerden taktak ses geldi ama 3. tak sesinden sonra durdurup yoluma devam ettim. Şanzuman dişlilerinde bir sorun olmuş mudur (kırılma aşırı aşına vs)? Daha sonra kalkışlarda  test ettim  bir sorun görünmüyor. ama çok titiz olduğum için size danışmak istedim. 2.)Vites geçişlerinde gaza basmak  debriyaj balatasının daha çok aşınmasına sebep oluyor. ama bildiğim kadarıyla trafikte hızlanmak için herkes vites geçişlerinde gaza basıyor.bu aşınma 1 yıl içerisinde balatanın erimesine sebep olurmu. tecrübeleriniz nedir? 3.)frene bastığımda tiz ses geliyor. Toyota marka araca sahip diğer arkadaşlarımda aynı sorunu yaşamışlar fren balatalarını değiştirmişler ama sorun yine devam ettmiş. ben balatayı te...

2005 Honda Civic Vitesin Zor Geçmesi (SORU - CEVAP)

Resim
SORU ; Merhabalar 2005 honda cıvıc aracım, araç yürür halde şanzımandan ses geliyordu ustayla görüşmeme neticesinde bilyelerde sorun olduğunu söyledi ayrıca baskı balata da bitmiş durumda ve volantından taşlanması gerekiyormu, bende bıraktım aracı gereğini yap dedim. Bugün aracı aldım ses yok her şey normal fakat vites geçişleri zor ve takılarak geçiyor gibi debriyaj sonuna kadar basılı olmasına rağmen, ayrıca pedaldan ayağımı çekince araz hafiften sendeleniyor hoplar gibi yani. ustamla görüştüm setlerin yeni olduğu ve şanzıman yağının değişmesinden dolayı ayrıca havaların soğuk olması nedeniyle biraz kullanmamı ve zamanla vites geçişlerinin rahat olacağını söyledi. lakin benim içim rahat değil para bir yana araçta bu şekilde beni mutsuz ediyor. Öneriniz nedir acaba tekrar göstermemmi gerekiyor yoksa birkaç gün kullanıp öylemi götüreyim bilmedim doğrusu.  Yardımcı olmanızdan dolayı teşekkür ederim. Saygılarımla, 2005 honda civic CEVAP ; Merhabalar Volantın taşlanıp taş...

YAKIT TASARRUF CİHAZLARI İŞE YARIYO MUDUR ? DETAYLI ANLATIM..

Resim
Ülkemizde petrol fiyatlarının yüksek olması araç kullanıcılarını tasarruf ettiren alternatiflere yönlendirmekte. Lpg yıllardır bu alternatiflerin başında geliyor ve dünyaca kabul edilmiş bir tasarruf yöntemi olmakta liderliği sürdürmeye devam ediyor  Yeni teknolojilerle üretilen motor yağları da yakıt tasarrufu konusunda iddialı alternatiflerin arasında yer almaktadır. Fakat özellikle son bi kaç yıldır baş gösteren YAKIT TASARRUF CİHAZLARI otomobil kullanıcıları tarafından bayağı merak edilen ve kullanılan alternatiflerden olarak hızla ilerliyor. Peki bu yakıt tasarruf cihazları gerçekten işe yarıyor mu ? Öncelikle bu cihazın ne olduğunu nasıl çalıştığını anlayalım. Aslında cihaz felan diyorum veya deniliyo ancak cihaz kelimesini hak eden bişey de değil. İki tane mıknatıs düşünün ki ikisinin büyüklüğü yumruğunuz kadar. Evet yanlış yazmıyorum cihaz denilen bu. Sadece iki mıknatıs. :) Birbirini iten iki mıknatıs arasından benzin hortumu geçirilir ve o şekilde bağlanır. Montajı d...

MOTOR YAĞLAMA SİSTEMİ ve PARÇALARI

Resim
YAĞLAMA SİSTEMİ Yağ filtresi Arabaların motor içinde sürtünmeden dolayı aşınmayı önlemek için gerekli yağı tedarik eden sistemdir. Yağlama sisteminin sisteminin önemini ne kadar anlatmaya çalışsak az bile olur. Çünkü motorun çalışmasında hayati rol oynar. İnsan vücuduyla benzetme yaparsak aslında tam da yeri olur. İnsan vücudunda bulunan kanı motor yağına, kalbi ise yağ pompasına benzetebiliriz. Vücutta kalp durduğu zaman damarlara kan pompalanmadığı için insan kısa bir süre içerisinde insan hayatını kaybeder. Aynı durum motor için de geçerlidir. Yağ pompası durduğu zaman yağ kanalları vasıtasıyla gerekli yerlere yağ ulaşmadığı için motor kısa süre içerisİnde durur ve büyük hasarlara yol açmış olur. YAĞLAMA SİSTEMİ PARÇALARI ; 1- Yağ pompası ;  Karterde bulunan yağı motor içerisindeki yağ kanallarına gerekli basınçla gönderen parçadır. Yağ pompası hareketini genelde ya krank milinden zincir vasıtasıyla alır, ya da doğrudan krank milinin ucundan kama vasitasıy...