Kayıtlar

Elektronik Fren Güç Dağıtıcı (EBD) Hakkında Detaylı Anlatım...

Resim
Türkçe si elektronik fren güç dağıtıcısıdır.  Fren anında aracın ağırlık dağılımına göre gereken lastiklere gereken fren gücünün dağıtımını yapar. Araç fren yaptığında ön lastikler üzerinde çok fazla miktarda ağırlık yüklenmesi olur. Ağırlığın fazla olduğu yerde atalet daha fazla olduğundan durdurmak için daha fazla güç gerekir. İşte bu güç dağıtımını EBD sağlar. Ön lastiklere daha fazla fren gücü uygulayarak aracın daha kısa mesafede durmasını sağlar. Keza aynı durum arka lastikler içinde geçerlidir. Aracınızın arkasına eşya yüklediğinizde bu sefer ağırlık dağılımı... arkaya doğru kayar, fren anında arka lastikler üzerinde daha fazla yük olur. EBD devreye girerek arka tekerleklere daha fazla fren gücü verir, böylece aracın daha kısa mesafede durması sağlanır. EBD sistemi başlı başına bir sistem değildir, ancak ABS sistemi ile kombine çalışabilir. Yalnız aklınıza şöyle bi soru takılabilir 'peki ebd olmayan araçlar nasıl fren yapıyordu ? Öyleyse ebd olmayan bi çok araç...

Z Rot Nedir ? Z Rot Arızaları ve Görevleri

Resim
          Z rot diğer adı denge rotudur. Z-Rot, sürüş konforunu sağlamak için tekerleğin aşağı-yukarı hareketini denge çubuğu vasıtasıyla diğer tekerleğe ileten süspansiyon sistemin bir bağlantı elemanıdır. Bu bağlantı sayesinde, virajlarda aracın direksiyon hâkimiyeti artar, kayması, savrulması ve sağa-sola yatması engellenir. Z rotun bir ucu denge koluna, diğer ucu amörtisöre bağlanır.        Z rot arıza yaptığında, ( iki ucundaki bağlantı vidasının aşıkları boşluk yaptığında ) Aracınızla kasis ve çukurlardan geçerken rahatsız edici şekilde tıkır tıkır ses yapar. Çözüm olarak değiştirmeniz gerekir tamiri mümkün değildir. Çok nadiren de olsa z rotun kırıldığa da görülmüştür. Z rot kırıldığında hem ses de yapar hem de aracınızın virajlarda savruluyo gibi hissedersiniz. Z rotun fiyatı 25 - 50 tl arasındadır. 

ECU (Elektronik Kontrol Ünitesi) GÖREVLERİ ve ÇALIŞMA ŞEKLİ, DETAYLI ANLATIM

Resim
Bu bölümde elektronik kontrol ünitesi (ECU) nin mükemmel ateşleme zamanı ve püskürtme miktarını ayarlayabilmesi için ne tür bilgilere ihtiyaç duyduğunu ve çalışma şeklini anlatacağım.        Sistemde kullanılan elektronik kontrol ünitesi bir mikro-bilgisayardır ve bilgisayarın temel elemanı da bir mikroişlemcidir. Mikro-bilgisayarın program hafızasına motorun değişik çalışma koşullarındaki çalışmasını belirleyen bütün veriler önceden kaydedilmiş bulunmaktadır. Elektronik kontrol ünitesinin püskürtülecek yakıt miktarının hesaplanmasında, kullanılacak hava miktarına ve motor devir bilgilerine ihtiyacı vardır. Bilgisayar, hava ölçücüsü sinyali, devir sinyali ve diğer algılayıcılardan gelen sinyalleri birleştirip motorun çalışma koşullarına göre püskürtülmesi gereken yakıt miktarını hesaplar. Bu değerlendirmeye göre enjektörleri çalıştıran elektrik palslarının uzunluğunu ayarlayarak enjektörlere gönderir. Palslar uzadıkça enjektörlerin açık kalma sürel...

Araba Lastiği Ne Zaman Değiştirilmeli, Çıkma Lastik Alınır Mı?

Resim
Araba lastikleri en çok darbeye ve sürtünmeye maruz kalan parçalardır. Ayrıca kullanılan lastiklerin güvenli olmaması ve aşınmış olması hem sürücünün hayatını tehlikeye atar, hem de aracın kaza yapmasına sebep olarak kullanım süresini azaltır.  Aracının  lastik değişimi ni mevsimlik olarak belirli zamanlar içerisinde gerçekleştirmeniz daha doğru olacaktır.  Araba lastiği  seçerken mevsimleri ve iklimleri göz önünde bulundurun. Yaşadığınız yerin iklimine ve mevsimlerine bağlı olarak kuru ya da ıslak zemine uygun olan lastikleri tercih edin.  Ayrıca seçimlerinizi aracınıza göre yapmalısınız. Aracınızın ağırlığı, yük taşıma gibi faktörleri değerlendirerek daha uygun ve kullanışlı bir lastik almanız, sizin zor durumlarda kalmanızı engelleyecektir. Lastik değiştirmenin farklı nedenleri vardır. Bunlardan bazıları ise lastiğiniz yaşlanma belirtileri göstermesi ve aşınmasının ilerlemiş olmasıdır. Eğer lastiğiniz oldukça eskimiş ve kullanımı daha zor bir ha...

+ BENZİN MOTORU (otto motoru) NEDİR ve NASIL ÇALIŞIR ? DETAYLI ANLATIM...

Benzin   motorları  günümüzde en  çok   kullanılan   motor  tipi olup, %20′lik  verimi  aşamasa da halen  kullanılmaya  devam edilmektedir. Artık  elektrik   motorlarına  yönelinmesini savunsam da  petrol  bitmediği sürece içten yanmalı motorlar  da  tarih  olmayacaktır. Tabi hidrojen  kullanan otomobiller  de  aynı  tip içten yanmalı  motor   kullanmakta fakat yapıları biraz daha  farklıdır . 1876 yılında Alman mühendis  Nikolaus Otto tarafından bulunan  benzin motorları  o dönemlerdeki %3-5′lik  verimden  bugün en iyi bir Ferrari  motorunda  %20′lere kadar çıkartılmıştır fakat yine de  yakıtın  oluşturduğu kuvvetin yaklaşık %10′u  aktarma  organalarına(arkadan itişli bir otomobil  için), %5′i  pistonların  ataletine, %5′i sürtünmeye ve %60 kadarı da  ısı  olarak dışarı atılıp tamam...

ARAÇ MUAYENESİNDE KONTROLÜ YAPILAN NOKTALAR ve MUAYENE ÖNCESİNDE HAZIRLANMASI GEREKEN ZORUNLU BELGELER

                    ARAÇ MUAYENESİNDE KONTROLÜ YAPILAN NOKTALAR                                     1- Fren  Tertibatı:  Fren   pedalından   başlayarak;   mekanik ,   hareketli , sürtünen ve esneyen her aksam   elle veya gözle   kontrol   edilir. İlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde,   fren   test cihazı   ile   aynı   aks üzerinde bulunan   tekerleklerin   fren   kuvveti sapma yüzdesi ile toplam   araç ağırlığına göre   fren   verim   yüzdesi   hesaplanır .   2- Direksiyon   Sistemi :  Direksiyon  simidinden başlayarak sırasıyla;  direksiyon  mili,  direksiyon kutusu  ve  bağlantı  elemanlarıyla  sistemi   tekerleklere  bağlayan  direksiyon  rot k...

En İyi Fren Balata Markası, Fren Balata Markaları...

Resim
    Valeo, TRW, Ate, Bocsh, bendix, lucas, Hi-Q, gibi genelde piyasada bulunan fren balata markaları bunlardır ve onlarca daha marka vardır. Bunların içerisinden hangisi en kalitelisi derseniz de benim mutlak favorim TRW veya Valeo dur. Çünkü bu markaların içerisinde tel karışım malzemesi diğerlerine oranla daha az ve bizim servis söylemince kömürlü dediğimiz madde nin balata içerisinde fazla bulunması ve bunun faydası da daha kaliteli bir fren tutumu, daha sessiz fren demektir. Bu iki balatanın eksi tarafı diğer balatalara göre biraz daha çabuk bitmesidir. Ama bence bu o kadar da önemli bir boyutta değil. Çünkü bir aracın freni ses yapmadan ve sıfır hata ile dört dörtlük çalışsın da bırakın diğerlerine göre bi 3-5 bin km önce bitsin balatalar hiç önemli değil bence.     Yalnız şunu da belirtmek istiyorum ben en iyisi olarak TRW ve Valeo markalarını önerdim ama diğer markalar kötü demiyorum. mesela Lucas veya bocsh gibi markalar da kötü değil güvenle kullan...