Kayıtlar

Intercooler Nedir? (Ara Soğutucu)

Resim
INTERCOOLER  ( Ara Soğutucu ) Intercooler; Otomobil, Kamyon, Çekici, Otobüs ve Traktörlerde motor suyu soğutma radyatörünün önünde yer alan "Hava Soğutma" radyatörüdür. Alüminyum Intercooler’ların turbo destekli motorlarda kullanımına 1970’li yılların ortalarından itibaren başlanmıştır.  Günümüzde egzoz gazı çıkışının çevre üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirebilmek amacıyla konulan yükümlülükler nedeniyle ağır yük ve yolcu taşıyan araçların tamamında kullanılması zorunlu tutulmaktadır.  Intercooler kullanılmasıyla egzoz gazı çıkışı iyileştirildiği  gibi motor verimi artar ve turbo'dan geçirilmiş hava motora girmeden önce soğutulduğu için ısıl gerilimler düşürülerek yukarıda belirtilen faydalar sağlanmış olur. Turbodan çıkışta sıcaklığı 200 dereceye kadar yükselen hava Intercooler’a girer ve ortam sıcaklığının yaklaşık 40 derece üzerine kadar soğutularak motora sevk edilir.  Üretici firmalar bu hava soğutma radyatörü için değişik isimler ku...

Debriyaj Sistemi Çalışması, Vites ve Şanzıman Hakkında Bilgi

Resim
Manuel vitesli aracınızda vites nasıl geçer, debriyaja bastığınızda ne oluyor da vites geçiyor bunlardan bahsedeceğim.  Debriyaj sisteminin nasıl çalıştığını anlayalım..  Aracınızın vites sistemi nerdeyse tamamen motordan bağımsız farklı yerde ve farklı parçalardan oluşur. Bu parçaların komplesine şanzıman diğer adıyla vites kutusu da denir ( manuel vitesli araçlar için söylüyorum ).  Şanzıman motora bağlıdır fakat arada debriyaj seti bulunur. Deriyaj seti baskı, balata ve debriyaj bilyasından oluşur. Siz debriyaja bastığınızda hidrolik merkez veya halat vasıtasıyla çatala>bilyaya ve bilya da baskı şemsiyelerine basar. Baskı ve volan arasındaki balata bu vesileyle boşa çıkar dolayısıyla motorla şanzıman arasındaki tüm bağları kesmiş olursunuz ve vitese takabilirsiniz. Biraz daha detaya inelim. Alttaki resimde ; 1 numaralı parça volandır. 2 numaralı parça debriyaj bilyasıdır 3 numaralı parça baskıdır 4 numaralı parça balatadır. Resimdeki volantın üze...

Xenon Far Nedir ? Avantajları Nelerdir ? Xenon Hakkında Genel Bilgi

XENON HAKKINDA BİLGİ Xenon Ampul Yapısı ; Xenon ampul, içinde çok yüksek saflıkta Xenon gazı karışımı bulunan bir mikro deşarj lambasıdır. Halojen ampullerde olduğu gibi Xenon ampullerde “Flaman” bulunmayıp, Işık, Quartz bir cam tüp içerisine yüksek basınç ile doldurulmuş Xenon gazı ile 2 elektrot arasında oluşan ark ve çakma sureti ile oluşmaktadır. Xenon lambanın ışık verebilmesi için ateşlemey i başlatacak bir marş dinamosu ve düzenli ışık vermeyi sağlayan bir elektronik balast gereklidir. Xenon Aydınlatmanın Avantajları ; Xenon Ampuller, Halojen ampullerden 2–3 kat daha fazla ışık üretmelerinin yanı sıra Halojen ampullerin yarısı kadar güç harcarlar. Bu nedenle, sürücüye 2–3 kat daha fazla net görüş alanı ve araç’ın elektrik sisteminden da çok daha az güç çeker. Xenon aydınlatma, karanlıkta aynı gün ışığı gibi aydınlatma sağlamaktadır. Araştırmalara göre Xenon Aydınlatma, sürücünün konsantrasyonunu sağlaması nedeni ile çok daha güvenlidir. 1960 larda, Halojen farlar çıktığında...

Peugeot Partner veya Citroen Berlingo Aracınız Sabah Geç Çalışıyorsa ?

Öncelikle siz de biliyorsunuz ki berlingo ve partner araçların armaları hariç neredeyse herşeyi aynı fransız PSA tarafından üretilmiştir. Yani anlatacağım geç çalışma sorunları iki araç için de geçerlidir .  Partner veya Berlingoların sabahları geç çalışma sorunu genelde... ...1.9 dizel motorlu olanlarında sık görülür. Bu 1.9 motorların ilk olarak aküsü, sabahları marşa bastığınızda yeterli düzeyde olması gerekir ve ayrıca marş motorunuzunda iyi çalışması gerekir. Yani aracınız sabahları marşa basarken motorunuz yavaş dönüyor ve sesi boğuk geliyorsa evvela akü ve marş motorunuzu kontrol ettirin derim. Marş sağlam basıyor motor çalışmıyorsa bu bir veya bir kaç sebepten olabilir. 1- Aracınızın bakımlarını zamanında ve tam olarak yaptırın. ( Özellikle mazot filtresi aracın çalışmasında büyük rol oynar, motor yağı ise marşın kolay basmasını etkiler ) 2- 1.9 dizel olan bu araçların motoru ısıtma bujisiz sabahları çalışması çok zor olur. O yüzden ısıtma bujilerinin sağlam olduğundan...

Aracınıza İlkbahar Bakımında Neler Yapılmalı

Resim
1-) Öncelikle karlar yerden erimeye başlayınca kış lastiğini çıkartılıp mevsimlik lastikler takılmalı. Bulunduğunuz yere göre değişiklik gösterebilir fakat en ideali mart ayıdır. Marttan sonra kar yağsa dahi bu sizi olumsuz yönde etkilemeyecektir zira mart ayında yağan karın pek zararı yoktur. Tabi aracınız ticari ise 1 nisana kadar kalması zorunludur. Genelde kış lastiğini çıkarmak için mayısa kadar beklenilir. Mart ayından mayısa kadar kuru yollarda kışlık lastikle kullanılır. Ancak ortalama şubat-mart ayından sonra yerlerde pek kar kalmıyor. Karsız bir zeminde kar lastiğini kullanmak hem rulman bilyalarına hem de konfor olarak size zarar verir. Kimse seyir esnasında aracının içinde yoğun bir uğultu sesi duymak istemez. Veya servise rulman ücreti ödemek istemez. 2-) Silgeç lastiklerini sonbaharda değiştirmemişseniz, ilk baharda yenisi ile değiştirin. Yağmurun en çok yağdığı mevsimde silgeçleriniz iyi silsin. 3-) Aracınızın yağ bakımına az bir km kaldıysa o km yi bekleme...

Araçlarda Ampul Seçimi Ve Farların Güçlendirilmesi

Resim
Gece görüşüne ve farların aydınlatma performansına etki eden bir çok kriter vardır. Sadece ampulleri değiştirmeniz tek başına yeterli olmaz, bu kriterleri doğru anlayıp gerekenleri uygulamanız sonucunda daha iyi aydınlatma performansı elde edebilirsiniz. 1 – Sürücünün yaşı ve göz sağlığı Sürücünün yaşı arttıkça görmek için duyduğu ışık ihtiyacı da artmaktadır. 10 yıl yaşlanan bir insanın gözleri %25 daha fazla ışığa ihtiyaç duyar. Yaşınızı küçülttürerek bu sorunu çözemeyeceğimiz için bunu geçiyoruz. 2 – Hava ve çevre şartları Yağmur ve sisli hava koşulları far ışığının düzgün yayılmasını engellemekte ve su taneciklerinin ışığı kırıp sürücüye geri yansımasına neden olmaktadır. Kötü hava koşullarına uygun ideal bir aydınlatma metodu halen bulunamamıştır. Araştırmalar, ıslak bir yol yüzeyinin ışığın %85’ini yuttuğunu göstermiştir. 3 – Far seviyesi Farlarınız, ampulleriniz ve gözlerinizin durumu iyi olsa bile farınızın seviyesi yanlışsa aydınlatmanız ve gece görüşünüz köt...

Kilometresi düşürülmüş araçlar nasıl anlaşılır?

Resim
Kilometre düşürülme olayının temelinde bizlerde oluşan 100 bin altı kilometre takıntısı olmasıdır. Bu takıntı sanırım bizlere has bir olay ve illa düşük km olsun, bakımlı olsun, kazasız olsun garajda yatsın çok kullanılmasın, bir de ucuz olsun isteyen iyi niyetli alıcıların yüzünden, kötü niyetli kişilere gün doğmakta. Bu km düşürme olayı dürüst olmayan satıcıların en sık başvurduğu en karlı ve en basit yöntemdir. Tabi ki herkesin aradığı bu özelliklerde araçlar çevremizde nadir de olsa vardır, çoğu küçük şehirlerdedir. Ama böyle araçları bulmak samanlıkta iğne aramak gibidir. Büyük şehirlerde ise bu olasılık çok daha azdır. Araçların kilometresi nasıl düşürülür? Araçlar çok kısa süre içerisinde basit bir işlemle istenilen cazip kilometreye getirilebilir. Elektronik sayaçlı araçlar bilgisayara bağlanarak programlar ile veya içerisindeki çiplerin yazılımları değiştirilerek, mekanik sayaçlı araçlar manuel olarak sökülür ve km'ler değiştirilir. Bazı araçlarda da gösterge e...