Kayıtlar

Aracınızın Arka Cam Rezistansı Bozulursa Nasıl Tamir Edilir ?

Kış aylarında sürücüler, arka camda oluşan buğu yüzünden sık sık görüş problemiyle karşılaşırlar. Buğuyu yok etmenin tek yolu rezistansı çalıştırmaktır. Ancak çeşitli nedenlerden dolayı kopan ince rezistans telleri, sürücülerin başını ağrıtır. Oysa bu tellerin tamiri, piyasada satılan gümüş sırlı boyalarla birkaç dakika içinde yapılabiliyo. Buğu Yapar Her ne kadar yaz aylarında varlığını unutacak bile olsanız, arka cam rezistansı arızalandığında tamiratını siz yapabilirsiniz. Çok ince ve hassas bir yapıya sahip olan rezistans telleri, ya otomobilin camı silinirken ya da otomobil stationwagon ise yükleme sırasında kopar. Isınarak arka camdaki buğuyu yok eden birbirine paralel bağlı bu ince ve hassas yapılı rezistans telleri koptuklarında kendilerini buğu yaparak belli eder. Sağlam olanlar ise görevlerini sürdürmeye devam eder. Tamiri 5 Dakika Çoğu kullanıcı, kopan rezistans telini tamir ettirmeye üşenir. Basit bir tel için servise gitmek zahmetli bir iş gibi görünür. Ancak t...

Vites Sertleşmesi, Vitesin Zor Geçmesi, Vites Halatları Arızaları, Sebeplerİ ve Çözümleri

Vites Sertleşmesi, Vitesin Zor Geçmesi, Vites Halatları Arızaları, Sebeplerİ ve Çözümleri Bugünlerde otomobil sahipleri araçlarının VİTES HALATLARIYLA kafayı yemiş olmalı. Çalıştığım servise günlük bir çok insan vites halatlarını bi yağlayalım diyerek geliyor. Sebep ne mi ? vites kolu vitese takarken yağ gibi gitmiyormuş daha sıkı gidiyormuş eskiye bakarak :)      Yağlayınca da düzeleceğine inanılıyor. Bu durumla özellikle kış aylarında çok sık karşılaştığım için blog umda da paylaşmak istedim. Kışın soğuk günlerinde vites halatını da yağlasanız komple şanzımanı da yenileseniz o vitesiniz yazın sıcak günlerinde hareket ettiği gibi, tereyağ gibi viteslere geçtiği gibi kışın Geçmez. Bunu öncelikle belirtmiş olayım ve gelelim halatlara.    Eğer aracınız 90 lı modellerde değilse 2004 modelin de üstündeyse halatın yağlanacak durumu yok demektir. Bunu şöyle izah ediyim. Vites halatı paslanmaya karşı koruma sağlamak için fabrika şeffaf sıkı bi kamlamayla halatın...

Otomobilde Klima Sistemi ve Temel Aksamları

Resim
Otomobillerdeki klima ve kapalı ortamların iklimlendirilmesini sağlayan sistemler; iş yerlerinde, evlerde ve seyahat esnasında otomobil içlerinde sıklıkla kullanılmakta olan, kişinin kendisini daha iyi hissetmesini sağlayan ayrıca konfor ve serinleme imkanı sunan gereksinimlerdir. Klima sistemleri, günümüzde otomobiller açısından oldukça önemli bir hale gelmiş, manuel veya otomatik olarak çalışan sistemlerdir. Ayrıca bu sistemler, otomobil alırken oldukça dikkat edilen unsurlardandır. Araç içinde seyir esnasında; yoldaki rahatsız eden gürültüler, açık camdan giren sıcak hava veya olumsuz kokular sebebiyle camlar kapatılmaktadır. Aracın dış etkenlerden korunması amaçlı kapatılan camlar, araçların iç mekanının havasının olumsuzlaşmasına neden olmaktadır. İşte bu noktada, klima sistemleri kurtarıcı olmaktadır. Klima sistemlerinin çalışmaya başlamasıyla birlikte araç içindeki nem miktarı ve hava sıcaklığı dengelenmiş olunur. Klimalar, özellikle yaz aylarında daha çok kullanılan...

Arabanın Frenlerinden Ses Gelmesi Ne Anlama Gelmektedir? Sebebi Nedir

Resim
Fren  konusunda en çok şikayet gelen konu, f ren pedalına basıldığı zaman ince bir sesin gelmesidir . Otomobillerin yürüyen aksamlarında frenin çok önemli olması sebebiyle, sürücüler bu durumdan rahatsız olarak en kısa sürede tamircilerine araçlarını getirmektedirler. Bu konuda doğru teşhisin konulabilmesi için en doğru yöntem; aracın lift ile kaldırılıp, tekerleklerinin sökülüp frenlerinin balata durumlarının kontrol edilmesi gerekmektedir. Genelliklede araçların fren balatalarının bitmediği gözükmektedir. Bu gibi durumlarda frenlerin sık kullanılması sebebiyle, seviyeleri kullanım kaynaklı olarak düşmektedir. Fren pedalına basıldığı zaman ses gelmesinin sebebi genellikle fren balatası kaynaklı olmaktadır. En sık karşılaşılan ikinci sebep ise fren diskleri ve kampana kaynaklı olmaktadır. Fren kaynaklı gelen seslerin, kaynağının incelenmesi durumunda; genellikle fren balata seviyelerinin daha yarıda olduğu ancak kullanım sebebiyle balataların sertleştiği görülmektedir. Za...

Intercooler Nedir? (Ara Soğutucu)

Resim
INTERCOOLER  ( Ara Soğutucu ) Intercooler; Otomobil, Kamyon, Çekici, Otobüs ve Traktörlerde motor suyu soğutma radyatörünün önünde yer alan "Hava Soğutma" radyatörüdür. Alüminyum Intercooler’ların turbo destekli motorlarda kullanımına 1970’li yılların ortalarından itibaren başlanmıştır.  Günümüzde egzoz gazı çıkışının çevre üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirebilmek amacıyla konulan yükümlülükler nedeniyle ağır yük ve yolcu taşıyan araçların tamamında kullanılması zorunlu tutulmaktadır.  Intercooler kullanılmasıyla egzoz gazı çıkışı iyileştirildiği  gibi motor verimi artar ve turbo'dan geçirilmiş hava motora girmeden önce soğutulduğu için ısıl gerilimler düşürülerek yukarıda belirtilen faydalar sağlanmış olur. Turbodan çıkışta sıcaklığı 200 dereceye kadar yükselen hava Intercooler’a girer ve ortam sıcaklığının yaklaşık 40 derece üzerine kadar soğutularak motora sevk edilir.  Üretici firmalar bu hava soğutma radyatörü için değişik isimler ku...

Debriyaj Sistemi Çalışması, Vites ve Şanzıman Hakkında Bilgi

Resim
Manuel vitesli aracınızda vites nasıl geçer, debriyaja bastığınızda ne oluyor da vites geçiyor bunlardan bahsedeceğim.  Debriyaj sisteminin nasıl çalıştığını anlayalım..  Aracınızın vites sistemi nerdeyse tamamen motordan bağımsız farklı yerde ve farklı parçalardan oluşur. Bu parçaların komplesine şanzıman diğer adıyla vites kutusu da denir ( manuel vitesli araçlar için söylüyorum ).  Şanzıman motora bağlıdır fakat arada debriyaj seti bulunur. Deriyaj seti baskı, balata ve debriyaj bilyasından oluşur. Siz debriyaja bastığınızda hidrolik merkez veya halat vasıtasıyla çatala>bilyaya ve bilya da baskı şemsiyelerine basar. Baskı ve volan arasındaki balata bu vesileyle boşa çıkar dolayısıyla motorla şanzıman arasındaki tüm bağları kesmiş olursunuz ve vitese takabilirsiniz. Biraz daha detaya inelim. Alttaki resimde ; 1 numaralı parça volandır. 2 numaralı parça debriyaj bilyasıdır 3 numaralı parça baskıdır 4 numaralı parça balatadır. Resimdeki volantın üze...

Xenon Far Nedir ? Avantajları Nelerdir ? Xenon Hakkında Genel Bilgi

XENON HAKKINDA BİLGİ Xenon Ampul Yapısı ; Xenon ampul, içinde çok yüksek saflıkta Xenon gazı karışımı bulunan bir mikro deşarj lambasıdır. Halojen ampullerde olduğu gibi Xenon ampullerde “Flaman” bulunmayıp, Işık, Quartz bir cam tüp içerisine yüksek basınç ile doldurulmuş Xenon gazı ile 2 elektrot arasında oluşan ark ve çakma sureti ile oluşmaktadır. Xenon lambanın ışık verebilmesi için ateşlemey i başlatacak bir marş dinamosu ve düzenli ışık vermeyi sağlayan bir elektronik balast gereklidir. Xenon Aydınlatmanın Avantajları ; Xenon Ampuller, Halojen ampullerden 2–3 kat daha fazla ışık üretmelerinin yanı sıra Halojen ampullerin yarısı kadar güç harcarlar. Bu nedenle, sürücüye 2–3 kat daha fazla net görüş alanı ve araç’ın elektrik sisteminden da çok daha az güç çeker. Xenon aydınlatma, karanlıkta aynı gün ışığı gibi aydınlatma sağlamaktadır. Araştırmalara göre Xenon Aydınlatma, sürücünün konsantrasyonunu sağlaması nedeni ile çok daha güvenlidir. 1960 larda, Halojen farlar çıktığında...