iki zamanlı motorların çalışma sırası


1. Zaman : Emme - Sıkıştırma
2. Zaman : Ateşleme (iş) - Egzoz

İKİ ZAMANLI MOTORLARIN ÇALIŞMA PRENSİPLERİ

1- Emme - Sıkıştırma: Silindire yakıt-hava karışımının alınması ve sıkıştırılması.
2- Ateşleme - Egzoz: Sıkıştırlan hava-yakıt karışımının ateşlenmesi ve artık gazların dışarıya atılması.

ATEŞLEME SİSTEMİ

Görevi: Silindirdeki sıkıştırılan yakıt-hava karışımının, buji ucundaki kıvılcım yardımıyla yanmasını sağlar.
Parçaları:
  • Akü: Kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine çevirir. Motorun çalışmadığı anda araç için gerekli elektrik enerjisini sağlar. 12 volt elektrik akımı verir.
  • Kontak Anahtarı: Elektrik akımının iletilmesi veya kesilmesini sağlayan parçadır. Kontak anahtarı üç devrelidir. Birinci devrede akımı, aydınlatma ve gösterge cihazlarına gönderir. İkinci devrede akımı ateşleme sistemine gönderir. Üçüncü devrede marş motorunu çalıştırır.
  • Endüksiyon Bobini: Aküden aldığı 12 voltluk elektrik akımını 15 - 25 bin volta yükseltir.
  • Enjektör: Yakıtı toz halinde (pülverize) silindire gönderen parça.
  • Kam (eksantrik) Mili: Krank milinden aldığı hareketle bazı motor sistemlerinin çalışmasını sağlayan parçadır.
  • Supaplar: Yakıtın silindirlere alınmasını (emme), egzoz gazlarının silindirden atılmasını sağlayan parçadır (egzoz)
  • Besleme Pompası: Dizel motorlarda mazotu enjektör pompasına ileten parçadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dizel Motor Arızası Nedir? Nasıl Anlaşılır? Dizel Motor Arıza Lambası Neden Yanar?

En Az Yakan Arabalar: 2025’in Yakıt Cimrisi Modelleri ve Özellikleri

Motor Suyu (Radyatör) Neden Hava Yapar? Havası Nasıl Alınır?