Kayıtlar

Motorların bakım ve arızaları

Resim
1-  Distribitör:  Endüksiyon bobininden gelen yüksek gerilim elektrik akımını ateşleme sırasına göre bujilere gönderir. a)  Platin:  Açılıp kapanarak endüksiyon bobininin yüksek gerilim meydana getirmesine yardımcı olur. b)  Meksefe (kondansatör):  Platinin yüksek gerilimden zarar görmesini önler. c)  Tevzi makarası:  Yüksek gerilimin sırası ile bujilere gönderilmesini sağlar. 2-  Buji:  Distribütörden gelen elektrik akımını tırnakları arasında kıvılcım yaratarak silindir içindeki yakıt hava karışımının yanmasını sağlar. Sistemin Bakım ve Arızaları: Akü elektrolit seviyesi kurşun plakaların 1 cm. üzerinde olması gerekir. Elektrolit seviyesi düştüğünde saf su ile tamamlanır. Kışın akümülatörün donmaması için tam şarj ettirilirmesi gerekir. Akü üzerinin temiz olması gerekir. Temizlenmediği takdirde pisliklerin devreyi tamamlayarak akünün kendi kendine boşalmasına sebep olur Havalandırma deliklerinin açık olması gereki...

DÖRT ZAMANLI MOTORLARIN ÇALIŞMA SIRALAMASI

Resim
1. Zaman : Emme 2. Zaman : Sıkıştırma 3. Zaman : Ateşleme (İş) 4. Zaman : Egzoz DÖRT ZAMANLI BENZİNLİ MOTORLARIN ÇALIŞMA PRENSİPLERİ 1-  Emme:  Yakıt-hava karışımının silindire alınması 2-  Sıkıştırma:  Silindire alınan havanın sıkıştırılması 3-  Ateşleme:  Sıkıştırılan yakıt-hava karışımının buji kıvılcımı yardımıyla yakılması. 4-  Egzoz :  Silindir içinde kalan artık gazların dışarıya atılması DÖRT ZAMANLI DİZEL MOTORLARIN ÇALIŞMA PRENSİPLERİ 1-  Emme:  Silindire temiz havanın alınması 2-  Sıkıştırma :  Silindire alınan havanın sıkıştırılması 3-  Ateşleme :  Sıkıştırılan havanın üzerine yakıtın enjektörle püskürtülerek yanması 4-  Egzoz :  Silindir içinde kalan artık gazların dışarıya atılması.

iki zamanlı motorların çalışma sırası

Resim
1. Zaman : Emme - Sıkıştırma 2. Zaman : Ateşleme (iş) - Egzoz İKİ ZAMANLI MOTORLARIN ÇALIŞMA PRENSİPLERİ 1- Emme - Sıkıştırma:  Silindire yakıt-hava karışımının alınması ve sıkıştırılması. 2- Ateşleme - Egzoz:  Sıkıştırlan hava-yakıt karışımının ateşlenmesi ve artık gazların dışarıya atılması. ATEŞLEME SİSTEMİ Görevi:  Silindirdeki sıkıştırılan yakıt-hava karışımının, buji ucundaki kıvılcım yardımıyla yanmasını sağlar. Parçaları: Akü:  Kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine çevirir. Motorun çalışmadığı anda araç için gerekli elektrik enerjisini sağlar. 12 volt elektrik akımı verir. Kontak Anahtarı:  Elektrik akımının iletilmesi veya kesilmesini sağlayan parçadır. Kontak anahtarı üç devrelidir. Birinci devrede akımı, aydınlatma ve gösterge cihazlarına gönderir. İkinci devrede akımı ateşleme sistemine gönderir. Üçüncü devrede marş motorunu çalıştırır. Endüksiyon Bobini:  Aküden aldığı 12 voltluk elektrik akımını 15 - 25 bin volta yüksel...

MOTORUN TANIMI

Resim
MOTORUN TANIMI Yakıttan elde ettiği ısı enerjisini mekanik enerjiye çeviren makinelere motor denir. MOTOR ÇEŞİTLERİ Zamanlarına Göre: 1- Dört zamanlı motorlar 2- İki zamanlı motorlar Kullanılan Yakıtlara Göre: 1- Benzinli motorlar 2- Dizel motorlar 3- LPG motorlar Yakıtın Yanma Yerine Göre: 1- İçten yanmalı motorlar 2- Dıştan yanmalı motorlar Yapım Özelliklerine Göre: 1- Sıra tipi 2- Birbirlerinin karşılarına yatık (Düz, hafif, eğik, boksör tipi) 3- Sıra halinde bir açı ile birleştirilmiş (V tipi) 4- Daire şeklinde (Yıldız tipi) Silindir Sayılarına Göre: 1- Tek silindirli 2- Çok silindirli Soğutma Sistemlerine Göre: 1- Su soğutmalı 2- Hava soğutmalı MOTORUN PARÇALARI 1- Silindir Bloğu:  İçinde silindirlerin bulunduğu ve motor parçalarını üzerinde taşıyan ana parçadır. 2- Silindir Kapağı:  Silindir bloğu üzerini kapatan ve yanma odalarını meydana getiren kapaktır. 3- Karter :  Motor yağına depoluk görevi gören, silindir...

Dizel motorlarının hava yapmasının sebepleri

Resim
Yakıt bittiğinde, Filitre ve mazot-su ayırıcısı temizlendiğinde, Sistemde herhangi bir gevşeklik, çatlak olduğunda motor hava yapar. Hava yapan motor çalışmaz. Dizel motorlarda kullanılan yağlı tip hava filitresi gaz yağı ile yıkanarak temizlenir. Dizel motoların soğuk havalarda rahat çalışabilmesi için ısıtma bujileri kullanılır. Eğer araç uzun süre kullanılmayacaksa yakıt deposu doldurulur. Egzozdan siyah duman çıkıyorsa yakıt pompası ayarsızdır. Dizel motorların yakıt sisteminde, günlük olarak yapılacak işlem yakıt deposunun suyunu almaktır. Dizel motorlarda marş yapıldığında marş motoru dönüyor, fakat motor çalışmıyorsa sebebi yakıt filitresinin tıkalı olması olabilir. YAĞLAMA SİSTEMİ Görevi:  Motorun yağlanması; birbirine sürtünerek çalışan parçalar arasındaki sürtünmeyi azaltarak aşınmaları önlemek, motorun soğutulmasına yardımcı olmak, aşınmalar sonucu oluşan taşları temizlemek, boşlukları doldurarak sızdırmazlığı sağlamak. Parçaları: Yağ karteri: Yağı din...

YAĞ DEĞİŞTİRİLMEZSE MOTOR ARIZALANIR

Resim
Yağ, motor içerisinde sürekli kullanılması nedeni ile de belirli bir süre sonra özeliğini kaybeder ve koyulaşır.. Bu koyulaşma sonucunda da motor aksamlarında aşınmalar meydana gelebilir. Bu nedenle yağ değişimi önemlidir. Bu değişimler belirli periyotlar halinde yapılır. Yağın belli bir kullanım ömrü vardır. Bu da genelde kilometreye göre hesaplanır.Bu oran her araca göre farklılık göstermektedir. Aracın sorunsuz çalışması için bu önemli bir ayrıntıdır. Bu değişim ihmal edilirse bir süre sonra motordan farklı sesler gelmeye başlar. Sonrasında da arızalar oluşur ve aracı kullanmak mümkün olmayabilir. Yağ değişimleri araç tamir ve bakım servislerinde yaptırılırsa olası arızalar da önceden tespit edilir ve büyük sorun yaşanmadan ortadan kaldırılır. ARAÇ MOTOR YAĞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? Öncelikle aracı düz bir zemin ve yeterli çalışma alanı olan bir alana çekin. Yağın tamamıyla boşalması için motor yağının ısınması gereklidir. Aracı 5-10 dakika rölantide çalıştırın. - Aracı par...

BMW M4 PİSTTEKİ HARİKA DRİFTİ