Kayıtlar

Dizel Motor Arızası Nedir? Nasıl Anlaşılır? Dizel Motor Arıza Lambası Neden Yanar?

Resim
Yeni nesil dizel araçlarda, motorda bir motor arızası meydana geldiğinde bir arıza ikaz lambası yanar, bu lamba sarı renkli kıvrılmış tel şeklindedir. Kızdırma bujileri çalıştığında yanan lamba ile aynıdır. Eğer motor arızası egzoz emisyonlarını da bozuyorsa, klasik sarı renkli motor arıza lambası da yanacaktır. Mekanik bir makine olmasının yanı sıra artık motorlar birer elektronik makinedir, bu sebeple motordaki onlarca elektronik parçadan birinin arızalanması, motor arızasına gücün azalmasına sebep olabilir. Motorlar kendi arızalarını teşhis etme yeteneğine ( OBD ) sahiptir, bir  arıza kodu  oluştururlar ve genellikle bu teşhis doğru çıkar. Dizel araçta arıza lambası yandığında, arızanın kesin teşhisi ancak OBD cihazının araca bağlanmasıyla yapılabilir ve arıza giderildikten sonra arıza lambası söndürülür. Arıza çok basit olabilir, bir sensörün soketinin yerinden çıkması veya turbo hortumunun kelepçesinin gevşemesi gibi, fakat sonuçlar çok büyük motor gücü kayıplarıdır ...

Dizel Enjektör Arızası Nasıl Anlaşılır? Nasıl Giderilir? Belirtileri Nelerdir?

Resim
Yetkili servisler dizel enjektörlerin sökülmesini ve tamir edilmesini yasaklamıştır, onlar bir arıza durumunda komple değişim yaparlar. Öte yandan sanayideki dizelciler (pompacılar) enjektörlerin sökülmesini, temizlenmesini, tamirini, içindeki arızalı parçaların yenisiyle değişimini yapmaktadırlar. Dizel yakıt enjektörleri elektromekanik parçalardır, yani enjektörler mekanik olarak çalışırlar fakat enjektörlerin kumanda edilişi elektroniktir, yani bir selenoid (sargı-bobin) valf veya piezo elemanlarla gerçekleşir. Sonuç olarak dizel enjektörlerin arızası temel olarak ikiye ayrılabilir. *Dizel enjektörde elektronik temelli arızalar. *Dizel enjektörde mekanik temelli arızalar. Bir dizel enjektörde (piezo enjektör hariç), arızanın sebebi ister elektronik ister mekanik olsun, o enjektörün geri dönüş hattındaki debi ölçülerek arıza tespit edilebilir, çünkü bir dizel enjektörün yanlış çalışması, o enjektörün geri dönüş hattına gönderdiği yakıtın farklı miktarda olmas...

Vites Kutusu (Şanzıman) Arızası - Belirtileri - Nedenleri - Çözümleri

Resim
Araç Vitese Geçmiyor veya Araç Vitese Zor Geçiyor *Aracın vitese zor geçmesine, vites geçişlerinde metalik sürtünme sesi gelmesi, birkaç denemede vitese geçmesi, geçirilen vitesten çıkmaması ( o viteste takılı kalması); kavramanın (debriyajın) tam olarak ayırmaması sebep olabilmektedir. Bu sebeple ilk önce yapılması gereken işlem, aracın debriyaj sisteminin düzgün çalıştığından emin olmaktır. Belki de şanzıman sağlamdır, sorun debriyajdan kaynaklanıyordur. Debriyaj (kavrama) sistemi sağlamsa, artık vites kutusundan şüphelenebiliriz. *Vites geçişlerinde zorluk olması, vitese takarken ses gelmesi veya vitese hiç takılamaması arızalarının en yaygın sebebi senkromeç arızasıdır. Senkromeç arızası nasıl anlaşılır? Eğer sadece belirli bir vitese geçişte ses geliyor – zorluk yaşanıyorsa (örneğin sadece  1.vitesten-2’ye  veya 3-4 veya 5-6 gibi), diğer viteslere takarken bir problem olmuyorsa, bu büyük olasılıkla bir senkromeç arızasıdır.  ...

HANGİ MARKA ARAÇ HANGİ ÜLKENİN MALI ?

Resim
Otomobil Markaları    Hangi Ülkenin Malı Olduğu Alfa Romeo        İtalyan Malı Audi      Alman Malı Bmw      Alman Malı Chevrolet      Amerikan Malı Chrysler      Amerikan Malı Chery      Çin Malı Citroen      Fransız Malı Dacia      Fransız Malı Daewoo      Güney Kore Malı Daihatsu     Japon Malı DFM (Dong Feng Motor)     Çin Malı Dodge     Amerikan Malı Ferrari     İtalyan Malı Fiat      İtalyan Malı Ford     Amerikan Malı GMC       Amerikan Malı Honda    Japon Malı Hummer    Amerikan Malı Hyundai    Güney Kore Malı Infiniti      Japon Malı Jaguar    İngiliz Malı Jeep    Amerikan Malı Kia    Güney Kore Malı Lada    Rus Malı Lamborghini...

HANGİ ARAÇLARIN MOTORLARI ORTAK KULLANILIYOR ?

Gelişen teknolojiyle birlikte araçların motorları yakıt ekonomisi, yüksek performans, iyileşmiş tork değeri gibi özellikleriyle gerçekten beğeni kazanıyor. Peki piyasada bulunan genel araçların motorları, gerçekten de her markanın kendi ürettiği motorlar mıdır? Tabi ki değil. Otomotiv üreticileri gelişen teknolojiyle rakip markaların üretmiş oldukları motorlara yetişmekte zorluk çekmektedirler. Ayrıca yeni icat edilmiş teknolojik bir motor yüksek meblağlara malolmaktadır. Otomobil üreticileri buna çözüm olarak birbirleriyle motor alışverişini hızlandırdılar. Bir markanın veya firmanın üretmiş olduğu bir motoru diğer markalara satarak kullanmalarını sağlıyorlar. Bu da hem satan hem alan markanın işine geliyor. Bu motorlara daha sonra otomobil markaları kendi isimlerini veriyorlar. Mesela peugeot 307 da bulunan 1.6 HDI motor ile Ford focus ta bulunan 1.6 TDCI dizel motorlar tıpatıp aynıdır. Sadece motorun üst kapağına, kaputu açınca gözüken Peugeot markası yerine Ford da kendi markasın...

Aracınızın Arka Cam Rezistansı Bozulursa Nasıl Tamir Edilir ?

Kış aylarında sürücüler, arka camda oluşan buğu yüzünden sık sık görüş problemiyle karşılaşırlar. Buğuyu yok etmenin tek yolu rezistansı çalıştırmaktır. Ancak çeşitli nedenlerden dolayı kopan ince rezistans telleri, sürücülerin başını ağrıtır. Oysa bu tellerin tamiri, piyasada satılan gümüş sırlı boyalarla birkaç dakika içinde yapılabiliyo. Buğu Yapar Her ne kadar yaz aylarında varlığını unutacak bile olsanız, arka cam rezistansı arızalandığında tamiratını siz yapabilirsiniz. Çok ince ve hassas bir yapıya sahip olan rezistans telleri, ya otomobilin camı silinirken ya da otomobil stationwagon ise yükleme sırasında kopar. Isınarak arka camdaki buğuyu yok eden birbirine paralel bağlı bu ince ve hassas yapılı rezistans telleri koptuklarında kendilerini buğu yaparak belli eder. Sağlam olanlar ise görevlerini sürdürmeye devam eder. Tamiri 5 Dakika Çoğu kullanıcı, kopan rezistans telini tamir ettirmeye üşenir. Basit bir tel için servise gitmek zahmetli bir iş gibi görünür. Ancak t...

Vites Sertleşmesi, Vitesin Zor Geçmesi, Vites Halatları Arızaları, Sebeplerİ ve Çözümleri

Vites Sertleşmesi, Vitesin Zor Geçmesi, Vites Halatları Arızaları, Sebeplerİ ve Çözümleri Bugünlerde otomobil sahipleri araçlarının VİTES HALATLARIYLA kafayı yemiş olmalı. Çalıştığım servise günlük bir çok insan vites halatlarını bi yağlayalım diyerek geliyor. Sebep ne mi ? vites kolu vitese takarken yağ gibi gitmiyormuş daha sıkı gidiyormuş eskiye bakarak :)      Yağlayınca da düzeleceğine inanılıyor. Bu durumla özellikle kış aylarında çok sık karşılaştığım için blog umda da paylaşmak istedim. Kışın soğuk günlerinde vites halatını da yağlasanız komple şanzımanı da yenileseniz o vitesiniz yazın sıcak günlerinde hareket ettiği gibi, tereyağ gibi viteslere geçtiği gibi kışın Geçmez. Bunu öncelikle belirtmiş olayım ve gelelim halatlara.    Eğer aracınız 90 lı modellerde değilse 2004 modelin de üstündeyse halatın yağlanacak durumu yok demektir. Bunu şöyle izah ediyim. Vites halatı paslanmaya karşı koruma sağlamak için fabrika şeffaf sıkı bi kamlamayla halatın...