Kayıtlar

Otomobil Tarihinin En Kritik Kısaltmaları: ESP, ETC ve ASR

Resim
Otomobil dünyasında her geçen gün daha yenilikçi ve fonksiyonel gelişmelerle karşılaşıyoruz. Günümüz teknolojisinde çığır açan otonom araçların günlük hayatlarımıza zuhur etmesi için hala biraz vaktimiz var. Ancak bu durum, bizleri teknolojik gelişmelerden tamamen alıkoymuyor. Aksine, benzinli ya da hibrit araçlarda standart olarak sunulan özellikler bile gün geçtikçe bizi teknolojiyle daha ‘samimi’ olmaya davet ediyor. Bu teknolojiler arasından konfor, güvenlik ve pratiklikliğe odaklanan 3 teknolojiyi yakından tanıyalım ve bu teknolojilerin sürüş keyfinizi nasıl daha keyifli hale getirebileceğini görelim. Pratik Bir Sürüş Ondan Sorulur: ESP Denge, kararlılık ve sağlamlığın otomobil dünyasındaki karşılığı ESP, Elektronik Stabilite Programı’nın kısaltmasıdır. Programın asıl amacı, otomobilinizin kötü yol şartlarından olumsuz yönde etkilenmemesini ve güvenli bir biçimde yolculuğuna devam etmesini sağlamaktır. Bu sistem içerisinde akıllı olarak adlandırılan sensörler ve algı...

Lpg Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Resim
LPG ( Likit Petrol Gaz ), petrol üretim aşamasında yan ürün olarak kendiliğinden meydana gelen propan ve bütan gazlarının karışımından meydana gelir. Bu sebeple maliyeti ve fiyatı düşüktür.Ayrıca doğalgaz yataklarından da elde edilebilir. Maliyetinin düşük olmasının yanında daha iyi emisyon değerlerine sahiptir.Yani benzin ve mazot türü yakıtlardan daha çevrecidir. Ayrıca Anti-toksit bir yapıya sahip olarak yapısında kurşun da bulundurmaz. Otomobiller dışında yapısında gerçekleştirilen küçük değişiklikler ile soğutma sistemlerinde ( Örn : Klima Gazı ) ve ısıtma sistemlerinde ( Örn : Tüpgaz ) kullanılır. Hatta sistemli otomobillerde ilk kullanılmaya başlandığında ülkemizde yakıt olarak tüpgaz kullananlar olmuştur. Kullanıldığı hava koşullarına göre propan-bütan oranı değişebilir.Kışın daha çok propan ve yazın daha çok bütan kullanılır.Zehirlidir, normalde kokusuzdur ancak kokusu ile farkedilebilmesi için ek maddeler ile zenginleştirilir. Havadan daha ağırdır ve bu sebeple ortama y...

Aracınız Ön Tekerlek Veya Süspansiyonlarından Tıkırtı Şeklinde Ses Geliyorsa Bu Z Rot Mudur ?

Aracınızla seyir halinde ilerlerken yoldaki hafif stabizelerden dolayı yolun durumuna göre kesik kesik ancak sık sık tıkırtı ses geliyorsa bunun sebebi aracınızın denge kolunu amörtisöre veya alt salıncağa (alt tabla da denir) bağlayan Z rot denilen parçalardan geliyordur. Z rotun diğer adı askı koludur. Z rotun iki başlığı bulunur ve bu başlıklardan en az biri boşluk yapmış demektir. Z rot bozuk olduğunda gelen ses sert çukurlara ve engebelere girdiğinde de gelir ancak sadece sert çukurlarda veya engebelerde geliyorsa ses bu bozuk Z rot sesi değildir . Eğer ses o şekilde geliyorsa salıncak başlıkları yani rotiller boşuk yapmıştır veya da amörtisör kuleleri bozulmuş demektir Z rotla alakası yoktur. Çünkü bozuk olan Z rotun sesini duymak için illa sert çukurlara veya büyük engebelere girmiş olmanız gerekmez,  hafif yamalı asfaltta ilerlerken bile sesi rahatça duyabilirsiniz. Eğer gelen ses sanki aracınızın ön göğsünün hemen arkasından geliyormuş gibinize geliyorsa Z rot sesine bi...

En Az Arıza Yapan Araçların Listesi...

Resim
İngiltere de 200 bin araç üzerinde yapılan araştırma, genelde Japon markalarının en az tamire giden otomobiller olduğunu göstermiş :)

Motordaki su veya antifriz kaçağı sorunları..

Motordaki Su Kacagi Arizalari Otomobillerde çok farklı yerlerde ve farklı sebeplerden dolayı su kaçakları olabilir. Bunların ayrı ayrı incelenmesi ve tespit edilmesi gerekir.  Hortumlardaki su kaçağının sebepleri 1. Hortumu bağlayan kelepçelerin gevşemiş olması. 2. Hortumların bağlanması gereken yerlere tam oturmaması. 3. Hortumun aşınma, yıpranma vs. gibi sebeplerle çürümüş olması.   Silindir gövdesinde su kaçağının sebepleri 1. Silindir bloku üzerinde yer alan saplama yüzleri kapağın sıkılmasını engelleyecek biçimde kirlenmiş ya da arızalanmış olabilir. 2. Blok yüzü contanın düzgün sıkışmasını engellemek üzere yamulmuş olabilir. 3. Motorda bulunan suyun aşırı ısınması yahut donması sebebiyle silindir blokunda çatlaklar olabilir. 4. L tipi motorlarda egzoz supap yuvası çatlarsa silindire ve kartere su sızması kaçınılmaz olur. 5. Silindirdeki kapak cıvatasının gereğinden uzun olmasından mütevellid silindir blokunda çat...

Arabalar Hakkında Bilmediğiniz 25 Bilgi

1.  Yapılan ilk arabalarda direksiyon yoktu bu yüzden de sürücüler bir hareket koluyla arabalarını çalıştırırdı. 2. New York Polis Departmanı, 1898’de aşırı hız yapan araba kullanıcılarını takip etmek için bisiklet kullanırdı. 3. İlk aşırı hız cezası 1902’de yazıldı. 4. 1916’da dünyadaki arabaların yüzde 55’i T Ford modeldi. 5.  Arabalardaki ilk gaz göstergeleri 1922’de kullanılmaya başladı. 6.  1923’te arabalar için kadınlar tarafından yapılan 173 yeni icat tanıtıldı. Bunların arasında karbüratör ve elektrikli motor çalıştırıcısı da bulunuyor. 7.  İlk araba radyosu 1929’da icat edildi. 8.  Buick, ilk elektrikli sinyali 1938’de çıkardı. 9. The Peanuts (Snoopy) karakterleri, ilk olarak 1957 senesinde, Ford Fairlaine otomobil reklamı için anime edildi. 10.  Amerikan yapımı arabaların çoğunun kornası Fa notasından çalar. 11.  Ortalama olarak bir arabada 914 metre kadar elektrik kablosu vardır. 12. Dört sene boyunca saatte 100 mil hı...

Peugeot 407 Arkadan Gelen Gıcırtı Sesi Sebepleri

Resim
    Peugeot 407 Arkadaki Gıcırtı Sesi       Peugeot 407 kullanan herkesin başına arkadan gelen gıcırtı problemi gelmiştir veya da gelecektir. Yolun eğimlerinde, kasislerden geçişte, arabaya birisi oturduğunda vs. yani kasanın her esnemesinde bu sinir bozucu gıcırtı sesi duyulur. Şimdiye kadar en az 20-30 407 nin böyle gıcırtı arızasıyla karşılaştım.       Sesin sebebi arka viraj demir lastikleridir. Viraj demirini askıda sabit tutan kol ile viraj demir çubuğunun arasında tıkırtı sesi yapmaması için ve viraj demir çubuğunun rahatça hareket edebilmesi için lastik bulunur. Aracın kasası veya süspansiyonu her esnemesinde viraj demiri lastiğin içerisinde bir miktar dönercesine hareket eder. Lastiğin özelliği bozulduğunda veya devamlı yoldan ıslandığı için pas vs olduğunda gıcırtı sesi yapmasına sebep olur.       Çözümü ise lastiğin sökülüp yenisi ile değiştirmektir veya içini kaliteli bir gres yağı ile yağlayıp takmaktır. Ancak las...