Kayıtlar

El Freniniz Az Tutuyor veya Hiç Tutmuyorsa, Tutması İçin Normalden Fazla El Frenini Kaldırmak Gerekiyorsa...

Resim
Değerli ziyaretçilerim bu yazımda otomobilinizde el freniyle ilgili yaşadığınız sıkıntılardan ve nedenlerinden bahsedeceğim. El freniyle ilgili en fazla şikayet el freninin tutmaması veya az tutmasıdır. El freni bütün binek ve hafif ticari araçlarda aynı sistemde çalışır. ( Elektronik, yani el freni otomatik çeken araçlar da dahildir. Sadece onlarda el frenini sizin yerinize bir elektronik motor vasıtasıyla çekilmektedir diğer aksamlar farksız sayılır. ) 1-) El Freniniz Az Tutuyorsa veya Tutmuyorsa ;  El freni mekanizmasını siz yukarı kaldırdığınızda çelik halatlarla arka balataları diske veya kampanaya sıkmış olursunuz. El frenini siz sıkı sıkıya çekmenize rağmen el freni az tutuyorsa bunun nedeni ya balata kampana-disk yüzeyleri zamanla çizgiler şeklinde çizilip uyumsuzlaşmıştır o yüzden tam tutmuyordur, ya da el freni halatları paslandığı için siz el frenini sıkı sıkıya çekmenize rağmen, sizin çektiğiniz kuvvet halatlarda kalıyordur balataları diske veya kampanaya sı...

ARACINIZ ÇOK MU YAKIYOR ? İŞTE ÇÖZÜMLERİ..

Resim
            ARACINIZIN FAZLA YAKMA SEBEBİ                 Otomobil kulllanıcılarının en sık rastladığı problemlerden biri de araçlarının normalden fazla yakıt tüketmesidir. Özellikle ülkemizde petrol fiyatlarının yüksek oluşu, bizi arabamızın çok yakmasına tahammülsüz bırakıyor. Aracın yakıtını etkileyen bir çok faktörü aşağıda detaylıca anlatmaya çalıştım. Aracın fazla yakıt tüketmesini iki başlık altında toplayabiliriz ; 1- Araçtan Kaynaklanan Sebepler ; ** Motor yağı değişim km sinin geçirilmesi yakıt etkileyen faktörlerden biridir. Motor yağını hem motor sağlığı hemde yakıt ekonomisi bakımından düzenli km lerde değiştiriniz. ** Hava filtresi yakıtı etkileyen en önemli faktörlerdendir. Bir araba yakıtı çok tüketiyorsa ilk bakılması gereken yerdir diye düşünüyorum. Hava filtresinin kirlenmesi durumunda derhal değişitirilmelidir. Tazyikli hava ile falan da temizlenmeye çalışılmamalı. Yakıt t...

Arabamın Kaloriferi Isıtmıyor ? Kaloriferden Neden Soğuk Hava Gelir? Genel Anlatım..

Resim
Kalorifer Arızaları   Öncelikle sorunu öğrenelim. Aracınızın kaloriferini açtınız, gelen hava soğuk. Peki hararet göstergesi normal düzeyde mi yani 85 derecenin üstünde mi, kısacası motor sıcak mı öncelikle bunu kontrol edin. Eğer hararetiniz arabanızın uzun süredir çalışmasına rağmen soğuksa bunun sebeplerini birazdan aşağıda anlatacağım. Ama dediğim gibi hararet 90 derece civarında ve gelen hava soğuksa bunun sebebi direk olarak büyük olasılıkla kalorifer peteğine gider. Küçük olasılıkla da motor suyu içerisinde hava vardır ve bu hava parçacıkları kalorifer peteğinde kalabildiği için de kalorifer soğuk hava gönderebilir sizlere ama dediğim gibi bu düşük olasılık çünkü motor suyunda hava olması durumunda başka aksaklıklar da gözünüze çarpar zaten.  Kalorifer peteğinin tıkalı olması en sık rastlaşılan durumdur. İnsanlar yazın araçlarının suyu eksildikçe antifiriz yerine normal su koymayı tercih ediyorlar, kış gelince de donmasın diye antifiriz koyduruyorlar. Tabi ya...

EMME HAVASI SICAKLIK SENSÖRÜ DETAYLI ANLATIM

Resim
EMME HAVASI SICAKLIK SENSÖRÜ Görevi ; Emme havası sıcaklık sensörünün görevi, eminlen hava sıcaklığını ECU'ya ileterek enjeksiyon miktarının artırılmasını yada azaltılmasını sağlamaktır. (Şekil 1) Emme havası sıcaklık sensörü Yapısal Özellikleri ve Çalışması ; Emme havası sıcaklık sensörü, hava emiş kanalına tespit edilmiştir. Direnç elemanına uygun koruma sağlayan plastik bir muhafazanın içinde bulunduğu pirinç bir gövdeden ibarettir. (Şekil 2) Emme havası sıcaklık sensörünün yapısı Direnç elemanı ise bir NTC ( Negatif sıcaklık katsayılı ) termistör dirençtir. Yani sıcaklık arttıkça sensörün direnç değeri azalır. Manifold emme havasının sıcaklığına bağlı olarak NTC termistörün, Ohm olarak direnci Şekil 3 'te gösterildiği gibi değişir. (Şekil 3)  Emme havası sıcaklık sensörünün sıcaklığa bağlı direnç değişimi Sensörü referans voltajı 5V dir. Bu devre bir voltaj bölücüsü şeklinde düzenlenmiş olduğu için bu voltaj ECU' de mevcut bir direnç ile s...

ARABADA TERMOSTAT NEDİR VE NASIL ÇALIŞIR?

Resim
TERMOSTAT YAPISI, ARIZALARI VE GÖREVLERİ Termostat ;   Termostat motor suyu sıcaklığını istenen ölçüde sabir tutabilen, motor içerisinde devirdaimin yapılıp yapılmamasını sağlayan bir anahtardır.  Termostatın Çalışması ; Motor çalıştığı sürece motor suyu devirdaim pompası vasıtasıyla sürekli motor içerisinde ve soğutma sisteminde dönerek hararet önlenir. Ancak aracı ilk çalıştırdığınızda su soğuk olmasına rağmen de bu işlem devam eder. Motorun sağlıklı çalışma sıcaklığına ulaşabilmesi için bu sistemin geçici süreliğine kapatılması gerekir. Bu da termostat vasıtasıyla olur. Termostat motor ile radyatör arasında bulunur. Su sıcaklığı düşükken suyun önünü kapatarak devirdaim etmesini önler. Böylece aracı sabah ilk çalıştırdığınızda motor çalışma sıcaklığına bir an evvel ulaşır. Motorun ısısı gerekli dereceye geldiğinde daha fazla ısınıp hararet yapmaması için termostat açılır ve su soğutma sisteminde dolaşmaya başlar ve bu şekilde termostat görevini yapmaya dev...

R9 Broadway Vites Problemi (SORU - CEVAP)

Resim
R9 Broadway Vites Kolu SORU ; Merhabalar; 1985 model R 9 L423 (brodway); acemilik çıksın diye alındı. Her şeyi güzel ancak geri vitese çok zor geçiyor. Mandalı çekip sola vurarak ve bir kaç denemede geçiyor. Önceki sahibi: paslanan geri vites demirini tamir ettirmiş ve ondan sonra olduğunu söyledi. Bir ustaya götürdüm; hiç bakmadan; bu sorunu çözsem belki diğer viteslerde sorun çıkar diye laflar edince bakıtmadan/yaptırmadan döndüm. Şimdiden teşekkür ederim. CEVAP ; Merhabalar Broadway ların vites kolundan şanzımana hareketi uzun ve eğimleri olan bir çubuk vasıtasıyla iletiyor. O çubuğun yön ayarı iyi ayarlanmazsa viteslerde sıkıntı yaşanır, yani konumu çok hassas. O yüzden çubuk her hangi bir sebepten dolayı (kırılır, çürür, eğilir, vs ) özelliğini yitirirse kesinlikle yenisi ile değiştirilmelidir. Aksi takdirde sıkıntı yaşatır. Ayrıca yeni takılan vites çubuğuna da yön ayarını iyi yapmak gerekir. Çubuğun yenisini de taksanız ayarı düzgün olmazsa yine viteslerde sıkını...

Kaloriferin Düşük Devirlerde Soğuk Üfleyip, Yüksek Devirlerde Sıcak Üflemesi (SORU - CEVAP)

Resim
Kalorifer Peteği SORU ; Meraba ustacim benim arabada da antifiriz koyduktan sonra bi isinma problemi cikti arabanin herşeyi normal calisiyor harareti motor sicakligi filan normal yalniz kalorifer araba rolantidayken sürekli soğuk ufluyor .gazverip çeviri 4bin devire filan cikardigimda hemen isiniyor sonra birakinca tekrar soğuyor bunun sebebi sizce ne olabilir şimdiden cevabiniz için teşekürler. CEVAP ; Merhaba Erdem bey. Bahsettiğiniz problem düşük devirde suyun yeterli devirdaim etmemesinden kaynaklanıyor. Düşük devirde çalışırken motordaki sıcak su kalorifer peteğine ulaşamadığı için kalorifer soğuk olur, gaza bastığınızda da sıcak su peteğe ulaşabildiği için kaloriferden sıcak hava geliyor. Suyun düşük devirde devirdaim etmemesinin sebebi devirdaim yani su pompasının paletlerinin kırılmış olması olabilir veya da soğutma suyunun dolaştığı herhangi bir yerde tıkanıklık olabilir. Servise gidip devirdaim pompasını ve sistemi kontrol ettirmenizi öneririm, saygılar.