Kayıtlar

İKİNCİ EL ARABA ALIRKEN MOTOR KONTROLÜ NASIL YAPILIR ?

Resim
İkinci el otomobil alırken motordan anlayan bir tamirciyle denetim edilmelidir. Kati almayı düşündüğünüz otomobili servisine gösterilirmelidir. Kaput açıldığında öncelikle motor kapağı açılıp yağ akıtması kontrol edilmeli ve contaların yağ sızdırıp sızdırmadığına bakılması gerekir.3 yaşından büyük otomobillerde bunu tespit etmek daha da zorlaşır. Bu durumda motorun üfleyip üflemediğine kısaca yağ yakıp yakmadığına bakmak gerekir. Motor için yapılacak en önemli kontrollerden biri motorun üfleyip üflemediğinin anlaşmasıdır. Özellikle eski enstrumanlarda motor gözden geçirme isteyecek duruma gelmiş olabilir. Motorun gözden geçirme edilmesi çok masraflı bir iştir. Motorun yağ yaktığını anlamak için şu demek oluyor ki üflemesini anlamak için motora yağ konulan kapak açılır ve motor çalıştırılır. Motor ısındıktan sonrasında yağ, egzozdan ve monifolddan gaz halinde çıkmıyor, segmanlar yukarıya doğru yağ atıyorsa, bu motorun yağ yaktığı anlamına gelir. Bu, zamanla çok harcama çıkarır. Mo...

Abs Nedir Araçta ABS Olup Olmadığı Nasıl Anlaşılır

Resim
ABS (Anti-lock Braking System) aracın yük durumu, hızı, fren pedalına meydana getirilen basınca nazaran ani meydana getirilen frenlemelerde lastiklerin kilitlenmesini engelleyerek direksiyon hakimiyetinin kaybolmasını engellemiş olan bir hidrolik frenleme sistemidir. Kısacası ABS fren sistemi lastikleri kilitlemeyen bir fren sistemidir diyebiliriz. ABS fren sisteminde her tekerleği ayrı ayrı denetleyen bir sistem bulunur. Bu sistem aracın tekerlek devir sayılarını frenleme durumda denetler. Ani fren durumunda kilitlenen bir teker bulunduğunu tespit ederse o tekere iletilen frenleme şiddetini azaltır. Tekerlek tekrar hızlanınca fren basıncını yeniden yükselterek tekerlek frenlenir. Bu olay çok hızlı bir halde gerçekleşir. ABS kontrol ünitesi tüm lastikleri birbirinden bağlarımsız olarak denetim eder. Örneğin lastiklerden biri ıslak zeminde diğer lastik ise kuru zeminde olsun. Ani frenleme durumunda ıslak zeminde olan tekerlek erken kayma eğiliminde olacaktır. Bu durumda ABS beyni ...

Marş Motoru Ne Işe Yarar Marş Motoru Arızaları

Resim
Otomobil motorlarında uzun yıllardan beri çeşitli çalışmalar ile birçok yenilik getirilse de temel sistemlerin çalışma mantıklarında büyük değişimlerin yapılamadığı dikkatlerden kaçmıyor. Marş motoru da bir motorun çalıştırılabilmesi için lüzumlu olan komponentler içinde ilk sırada yer alıyor. Marş motoru temel olarak güç ünitesinin ilk hareketini almasını ve bu sayede de çalıştırılmasını tetikleyen sistemdir. Gerekli olan enerji aracın aküsünden alınmakta olup, bağlı olduğu volan dişlisini döndürerek yanma odalarına hava ve yakıt karışımının alınmasını sağlar. Marş Motoru 4 Ana Parçadan Meydana Gelir Marş motoru sistemsel olarak ele alındığında 4 ana parçadan meydana geldiği görülmektedir. Bu parçalar; kolektör, kömür, marş dişlisi ve selenoid olarak karşımıza çıkmaktadır. çoğunlukla Meydana Gelen Arızalar Otomobil motorlarının tüm parçalarında ve sistemlerinde olduğu şeklinde farklı sebeplerden dolayı marş motorunda arızalar meydana gelebilir. Genel olarak marş motorunu...

Motordaki su veya antifriz kaçağı sorunları..

Resim
Motordaki Su Kacagi Arizalari Otomobillerde çok farklı yerlerde ve farklı sebeplerden dolayı su kaçakları olabilir. Bu tarz şeylerin ayrı ayrı incelenmesi ve tespit edilmesi gerekir.  Hortumlardaki su kaçağının nedenleri1. Hortumu bağlayan kelepçelerin gevşemiş olması. 2. Hortumların bağlanması gereken bölgelere tam oturmaması. 3. Hortumun aşınma, yıpranma vs. Benzer biçimde sebeplerle çürümüş olması.  Silindir gövdesinde su kaçağının sebepleri1. Silindir bloku üzerinde yer alan saplama yüzleri kapağın sıkılmasını engelleyecek şekilde kirlenmiş yahut arızalanmış olabilir. 2. Blok yüzü contanın düzgün sıkışmasını engellemek üzere yamulmuş olabilir. 3. Motorda bulunan suyun aşırı ısınması veya donması sebebiyle silindir blokunda çatlaklar olabilir. 4. L tipi motorlarda egzoz supap yuvası çatlarsa silindire ve kartere su sızması kaçınılmaz olur. 5. Silindirdeki kapak cıvatasının gereğinden uzun olmasından mütevellid silindir blokunda çatlaklar oluşabilir...

YAYLI VOLANT ( OYNAR GÖBEKLİ VOLANT, ÇİFT KÜTLELİ VOLANT ) NEDİR ? DETAYLI BİLGİ..

Resim
Oynar Göbekli volan, baskı ve balata YAYLI VOLANT ÇALIŞMA SİSTEMİ, ARIZALARI VE GÖREVLERİ Genelde yeni nesil dizel motorlarda kullanılan yaylı volant bir çok kişinin kafasını karıştırıyorken, bu karışıklığı biraz olsun gidermek istedim. YAYLI VOLANT NEDİR? Manuel vitesli araçların debriyaj sistemindeki baskı balata ve bilya üçlüsünden sonra volantı da bu sistemin parçası olarak gruba dahil edebiliriz. Bu parçaların her birinin görevleri farklıdır. Balataların orta göbeğinin etrafında bulunan titreşim yayları debriyajdan ayağınızı kaldırırken motorun titreşimini emerek sarsıntıyı bitirir. Yaylı volant kullanılan debriyaj sistemlerinde, debriyaj balatasındaki yaylar iptal edilerek bu görev volanta verilmiştir. Balatanın ortasında ve kenarlarında hiç bir yay vs bulunmaz, titreşimi alma görevi volanttadır. Resimlerden de göreceğiniz gibi volantın ortasındaki, baskının civatalarının bağlandığı kısım volantın gövdesinden ayrıdır. Ayrıdır derken içerisinde dairesel hareke...

Motorun Periyodik Bakımları

Resim
1. Hava Filtresi Bakımı          Motorun çalışması esnasında motor silindirlerine büyük miktarlarda hava alınır. Silindirler içine alınan havanın toz yada kum gibi aşındırıcılardan temizlenmesi amacıyla hava filtreleri kullanılır.          Hava filtresi içindeki filtre elemanı, motora giren hava içinden geçerken zararlı parçacıkları tutar. Filtre elemanı, zaman içinde havanın içindeki yabancı maddelerin üzerinde birikmesi sebebiyle hava geçirgenliğini kaybeder. Bu duruma hava filtresinin tıkanması da denir. Dolayısı ile periyodik bakımdaki değişiklik dışındaki zamanlarda, filtreye giriş yönünün aksi yönde tazyiklı hava tutularak filtre süre vakit temizlenebilir.          Hava filtresinin tıkanması, motorun içine (silindirlere) giren hava akışında zorlanmaya niçin olur. Böyle bir durumda motor çekişten düşer, yakıt sarfiyatı artar ve motorun performansı düşer. Bu yüzden hava filtre elemanın periyod...

Triger Kayışı Nedir ?

Resim
Triger kayışı, tahrik kayışının arkasında, motor bölümünde bulunan bir kauçuk kayıştır. Piston ve sübap birbiriyle eşzamanlı olarak çalışmak zorundadır. Triger kayışı, piston ve sübapların eşzamanlı çalışmasını sağlar. Eğer pistonlar ve sübaplar eşzamanlı çalışmazsa, sübaplar direkt pistonların üstüne gider, bu da motora ağır hasar verir. Triger kayışını iyi durumda tutmak, motorun ömrü için çok önemlidir. Triger kayışını ne zaman değiştirmelisiniz (Yaygın belirtiler)? Değişim zamanları her araç marka ve modele göre değişiklik gösterebildiği için aracınızın bakım katalogundakilere bakmanızı öneririm. O yüzden kulaktan dolma sağda solda şu kadar km sonra değişir gibi laflara fazla aldırış etmeyin derim. Eğer triger kayışı koparsa, araba çalışmayacaktır. Aklınızda bulunmasında fayda olabilir; Triger kayışını değiştirirken, triger kayışı, gergi ve avare bilyaları mutlaka set olarak değiştirilmelidir. Su pompası yani devirdaim ise kontrol edilir, gerekiyorsa mutlaka o da...