Motordaki su veya antifriz kaçağı sorunları..
Motordaki Su Kacagi Arizalari
Otomobillerde çok farklı yerlerde ve farklı sebeplerden dolayı su kaçakları olabilir. Bu tarz şeylerin ayrı ayrı incelenmesi ve tespit edilmesi gerekir.
Hortumlardaki su kaçağının nedenleri1. Hortumu bağlayan kelepçelerin gevşemiş olması.
2. Hortumların bağlanması gereken bölgelere tam oturmaması.
3. Hortumun aşınma, yıpranma vs. Benzer biçimde sebeplerle çürümüş olması.
Silindir gövdesinde su kaçağının sebepleri1. Silindir bloku üzerinde yer alan saplama yüzleri kapağın sıkılmasını engelleyecek şekilde kirlenmiş yahut arızalanmış olabilir.
2. Blok yüzü contanın düzgün sıkışmasını engellemek üzere yamulmuş olabilir.
3. Motorda bulunan suyun aşırı ısınması veya donması sebebiyle silindir blokunda çatlaklar olabilir.
4. L tipi motorlarda egzoz supap yuvası çatlarsa silindire ve kartere su sızması kaçınılmaz olur.
5. Silindirdeki kapak cıvatasının gereğinden uzun olmasından mütevellid silindir blokunda çatlaklar oluşabilir.
Silindir kapak contasında su ne kadarağının sebepleri
1. Muhtemelen kapak contası kırılmış olabilir veya kirlenme ve yıpranma durumlarında da su sızdırması mümkün.
2. Silindir kapak cıvatalarındaki oluşabilecek gevşeklik sebebiyle kapak contası da gevşeyebilir.
3. Kapakla silindir bloku arasında contasının sıkılmasına mani bir sebep vardır.
Silindir kapağında su kaçağının sebepleri1. Kapak saplamaları gevşemiş olabilir.
2. Saplamalardaki pas ve kir kapağın sıkılmasına engel olmuş olabilir.
3. Kapak yüzünün muntazam durmaması sebebiyle conta yeterince sıkılmıyor olabilir.
4. Motorda bulunan suyun donması yada çok fazla sıcak olması sebebiyle kapak çatlamış olabilir.
5. Üstten supaplı motorlarda bir olasılık egzoz supabının derinliklerinde çatlak oluşmuş bu yüzden suyun silindir ve kartere kadar sızma ihtimali olabilir.
Radyatörde su kaçağının nedenleri1. Paslanma ya da ta donma durumları.
2. Yanlış bağlama sonucu zaman içinde aşınma gerçekleşebilir.
3. Serinletici radyatöre vurmaktadır.
4. Su boşalma yerinde yada musluk kısmında su kaçırma olabilir.
Su devridaim pompasında su ne kadarağının sebepleri1. Pompa gevşemiş olabilir.
2. Kapak contası bozulmuş olabilir.
3. Pompayı hortumlara bağlayan irtibatta sızdırma olabilir.
4. Conta yıpranmış olabilir.
5. Pompa keçesi doğru yerleştirilmemiştir.
6. Pompa mili yamulmuş olabilir.
7. Pompada yer edinen yatak burçları veya milin yatak bölgeleri zamanla yıpranmış olabilir.
Hortumlardaki su kaçağının nedenleri1. Hortumu bağlayan kelepçelerin gevşemiş olması.

3. Hortumun aşınma, yıpranma vs. Benzer biçimde sebeplerle çürümüş olması.
Silindir gövdesinde su kaçağının sebepleri1. Silindir bloku üzerinde yer alan saplama yüzleri kapağın sıkılmasını engelleyecek şekilde kirlenmiş yahut arızalanmış olabilir.
2. Blok yüzü contanın düzgün sıkışmasını engellemek üzere yamulmuş olabilir.
3. Motorda bulunan suyun aşırı ısınması veya donması sebebiyle silindir blokunda çatlaklar olabilir.
4. L tipi motorlarda egzoz supap yuvası çatlarsa silindire ve kartere su sızması kaçınılmaz olur.
5. Silindirdeki kapak cıvatasının gereğinden uzun olmasından mütevellid silindir blokunda çatlaklar oluşabilir.
Silindir kapak contasında su ne kadarağının sebepleri
1. Muhtemelen kapak contası kırılmış olabilir veya kirlenme ve yıpranma durumlarında da su sızdırması mümkün.
2. Silindir kapak cıvatalarındaki oluşabilecek gevşeklik sebebiyle kapak contası da gevşeyebilir.
3. Kapakla silindir bloku arasında contasının sıkılmasına mani bir sebep vardır.
Silindir kapağında su kaçağının sebepleri1. Kapak saplamaları gevşemiş olabilir.
2. Saplamalardaki pas ve kir kapağın sıkılmasına engel olmuş olabilir.
3. Kapak yüzünün muntazam durmaması sebebiyle conta yeterince sıkılmıyor olabilir.
4. Motorda bulunan suyun donması yada çok fazla sıcak olması sebebiyle kapak çatlamış olabilir.
5. Üstten supaplı motorlarda bir olasılık egzoz supabının derinliklerinde çatlak oluşmuş bu yüzden suyun silindir ve kartere kadar sızma ihtimali olabilir.
Radyatörde su kaçağının nedenleri1. Paslanma ya da ta donma durumları.
2. Yanlış bağlama sonucu zaman içinde aşınma gerçekleşebilir.
3. Serinletici radyatöre vurmaktadır.
4. Su boşalma yerinde yada musluk kısmında su kaçırma olabilir.
Su devridaim pompasında su ne kadarağının sebepleri1. Pompa gevşemiş olabilir.
2. Kapak contası bozulmuş olabilir.
3. Pompayı hortumlara bağlayan irtibatta sızdırma olabilir.
4. Conta yıpranmış olabilir.
5. Pompa keçesi doğru yerleştirilmemiştir.
6. Pompa mili yamulmuş olabilir.
7. Pompada yer edinen yatak burçları veya milin yatak bölgeleri zamanla yıpranmış olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder