İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İKİNCİ EL ARABA ALIRKEN MOTOR KONTROLÜ NASIL YAPILIR ?


İkinci el otomobil alırken motordan anlayan bir tamirciyle denetim edilmelidir. Kati almayı düşündüğünüz otomobili servisine gösterilirmelidir. Kaput açıldığında öncelikle motor kapağı açılıp yağ akıtması kontrol edilmeli ve contaların yağ sızdırıp sızdırmadığına bakılması gerekir.3 yaşından büyük otomobillerde bunu tespit etmek daha da zorlaşır.
Bu durumda motorun üfleyip üflemediğine kısaca yağ yakıp yakmadığına bakmak gerekir. Motor için yapılacak en önemli kontrollerden biri motorun üfleyip üflemediğinin anlaşmasıdır. Özellikle eski enstrumanlarda motor gözden geçirme isteyecek duruma gelmiş olabilir. Motorun gözden geçirme edilmesi çok masraflı bir iştir. Motorun yağ yaktığını anlamak için şu demek oluyor ki üflemesini anlamak için motora yağ konulan kapak açılır ve motor çalıştırılır. Motor ısındıktan sonrasında yağ, egzozdan ve monifolddan gaz halinde çıkmıyor, segmanlar yukarıya doğru yağ atıyorsa, bu motorun yağ yaktığı anlamına gelir.
Bu, zamanla çok harcama çıkarır. Motorun yağ haznesinin kapağı açılıp bakıldığında buharlaşan gazlar görülüyorsa, bu da pistonun aşındığını gösterir.








Bir kaç saat park halinde kalmış bir otomobilin altına yatılarak bakıldığında, motorla şanzıman arasından yağ aktığı görülürse, krank keçelerinde kaçak olduğu anlamına gelir.
Otomobili  motor soğukken çalıştırıp mutlaka motorun sesini kulak verin. Bu size motor hakkında referans olacaktır. Otomobili motoru soğukken çalıştırdığınızda rölantisi düzgünse ve uğultu yapmıyorsa bu iyiye yakın anlama gelir. Doğal olarak satmak için gelen otomobilde bu ayarlanarak iyimiş gibide gaslıkebilir.
Motoru çalıştırdığınızda sesi dinlerken egzozun da patlak olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Eğer egzoz aşırı yıpranmış ve delinmişse bu vaziyet kendini sesiyle ele verir.
Radyatörün ve motor hortumlarının su kaçırıp kaçırmadığına bakmak gerekir. Radyatör suyunu denetim edin, eğer su paslı ve yağlıysa problem var anlama gelir. Radyatör, motor çalışırken köpürme yapıyorsa, bu silindir kapağı contasında kaçak bulunduğunu gösterir.
Aküden ne olacak yenisini alırım demeyin. Alacağınız otomobilin kaputunu kapatmadan önce aküsünü denetim etmeyi ihmal etmeyin. Akü başları okside olup yağlanmış ise akünün ömrü azalmış anlamına gelir. Ek olarak akünün çatlak olup olmadığına da bakın. Bu minik masraflar toplandığında sizi bayağı zarara sokabilir.


KARISIK YAZILAR

FRENE BASINCA ARACINIZ SAĞA YA DA SOLA ÇEKİYORSA ?

      Öncelikle anlatacak olduğum arızadan biraz bahsetmek istiyorum. Düz yolda ilerlerken direksiyonu bıraktınız ve aracınız düz bir şeki...

List Label