İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Triger Kayışı Nedir ?

Triger kayışı, tahrik kayışının arkasında, motor bölümünde bulunan bir kauçuk kayıştır. Piston ve sübap birbiriyle eşzamanlı olarak çalışmak zorundadır. Triger kayışı, piston ve sübapların eşzamanlı çalışmasını sağlar. Eğer pistonlar ve sübaplar eşzamanlı çalışmazsa, sübaplar direkt pistonların üstüne gider, bu da motora ağır hasar verir. Triger kayışını iyi durumda tutmak, motorun ömrü için çok önemlidir.

Triger kayışını ne zaman değiştirmelisiniz (Yaygın belirtiler)?
Değişim zamanları her araç marka
ve modele göre değişiklik gösterebildiği için aracınızın bakım katalogundakilere bakmanızı öneririm. O yüzden kulaktan dolma sağda solda şu kadar km sonra değişir gibi laflara fazla aldırış etmeyin derim.
Eğer triger kayışı koparsa, araba çalışmayacaktır.
Aklınızda bulunmasında fayda olabilir;
  • Triger kayışını değiştirirken, triger kayışı, gergi ve avare bilyaları mutlaka set olarak değiştirilmelidir. Su pompası yani devirdaim ise kontrol edilir, gerekiyorsa mutlaka o da değiştirilmelidir.







KARISIK YAZILAR

Elektronik Fren Güç Dağıtıcı (EBD) Hakkında Detaylı Anlatım...

Türkçe si elektronik fren güç dağıtıcısıdır.  Fren anında aracın ağırlık dağılımına göre gereken lastiklere gereken fren gücünün dağıtımı...