Marş Motoru Ne Işe Yarar Marş Motoru Arızaları
Otomobil motorlarında uzun yıllardan beri çeşitli çalışmalar ile birçok yenilik getirilse de temel sistemlerin çalışma mantıklarında büyük değişimlerin yapılamadığı dikkatlerden kaçmıyor. Marş motoru da bir motorun çalıştırılabilmesi için lüzumlu olan komponentler içinde ilk sırada yer alıyor.
Marş motoru temel olarak güç ünitesinin ilk hareketini almasını ve bu sayede de çalıştırılmasını tetikleyen sistemdir. Gerekli olan enerji aracın aküsünden alınmakta olup, bağlı olduğu volan dişlisini döndürerek yanma odalarına hava ve yakıt karışımının alınmasını sağlar.
Marş Motoru 4 Ana Parçadan Meydana Gelir
Marş motoru sistemsel olarak ele alındığında 4 ana parçadan meydana geldiği görülmektedir. Bu parçalar; kolektör, kömür, marş dişlisi ve selenoid olarak karşımıza çıkmaktadır.
çoğunlukla Meydana Gelen Arızalar
Otomobil motorlarının tüm parçalarında ve sistemlerinde olduğu şeklinde farklı sebeplerden dolayı marş motorunda arızalar meydana gelebilir. Genel olarak marş motorunun görevini yerine getirmemesi ile ilgili olarak karşılaşılan sorunların başında akünün zayıflaması yada bitmesi yer almaktadır. Bunun haricinde marş motoruna giden kablo sistemlerinde kopukluk veya temassızlık yaşanabilir. Benzer şekilde şase noktalarında ve akü kutup başlarının bağlantılarında da yaşanmış olan gevşeme yada oksitlenme durumlarında marş motorundan lüzumlu olan ilk hareket alınamamaktadır. Akünün sağlam bir halde çalışması ve hatlarda her hangi bir temassızlık olmaması durumunda marş motoru sisteminin kömürlerine bakılmalıdır.
Vakit içerisinde kullanıma bağlı olarak marş motoru kömürleri bitmekte ve sistemden tam olarak verim alınabilmesi için kömürlerin değiştirilmesi gerekmektedir.
Özet olarak;
Marş basmıyor ise; ilk olarak akü kontrol edilir. Akünüz eski ve yıpranmışsa akünüz bitmiş olabilir. Ek olarak akü bağlantı kablolarında temassızlık ve kopukluk olabilir. Bunun haricinde aracın radyosu yada farları vb açık kaldıysa akünüzü bitirmiş olabilir. Bunun dışında 2. Seçenekte marş motoru arızasından kaynaklanıyor olabilir. Marş motoru kyaşamünün bitmesi durumunda da marş basmaz.
Marş basıyor fakat araç çalışmıyor ise;
Bujilerde problem olabilir. Bujilerde temassızlık veya buji kablolarında oluşan arıza sebebiyle araç ateşleme yapması imkansız ve araç çalışmaz. Hemen sonra ise yakıt pompası ve ateşleme bobini denetim edilmelidir. Ek olarak aracınızda marşa bastığınızda tık sesi geliyor fakat kontağı çevirdiğinizde lambalar yanıyorsa aracınızın farlarını yakıp marşa basmayı deneyin. Farlarınızın ışığı kesiliyorsa akünüz boşalmış anlama gelir.
Marş motoru temel olarak güç ünitesinin ilk hareketini almasını ve bu sayede de çalıştırılmasını tetikleyen sistemdir. Gerekli olan enerji aracın aküsünden alınmakta olup, bağlı olduğu volan dişlisini döndürerek yanma odalarına hava ve yakıt karışımının alınmasını sağlar.

Marş motoru sistemsel olarak ele alındığında 4 ana parçadan meydana geldiği görülmektedir. Bu parçalar; kolektör, kömür, marş dişlisi ve selenoid olarak karşımıza çıkmaktadır.
çoğunlukla Meydana Gelen Arızalar
Otomobil motorlarının tüm parçalarında ve sistemlerinde olduğu şeklinde farklı sebeplerden dolayı marş motorunda arızalar meydana gelebilir. Genel olarak marş motorunun görevini yerine getirmemesi ile ilgili olarak karşılaşılan sorunların başında akünün zayıflaması yada bitmesi yer almaktadır. Bunun haricinde marş motoruna giden kablo sistemlerinde kopukluk veya temassızlık yaşanabilir. Benzer şekilde şase noktalarında ve akü kutup başlarının bağlantılarında da yaşanmış olan gevşeme yada oksitlenme durumlarında marş motorundan lüzumlu olan ilk hareket alınamamaktadır. Akünün sağlam bir halde çalışması ve hatlarda her hangi bir temassızlık olmaması durumunda marş motoru sisteminin kömürlerine bakılmalıdır.
Vakit içerisinde kullanıma bağlı olarak marş motoru kömürleri bitmekte ve sistemden tam olarak verim alınabilmesi için kömürlerin değiştirilmesi gerekmektedir.
Özet olarak;
Marş basmıyor ise; ilk olarak akü kontrol edilir. Akünüz eski ve yıpranmışsa akünüz bitmiş olabilir. Ek olarak akü bağlantı kablolarında temassızlık ve kopukluk olabilir. Bunun haricinde aracın radyosu yada farları vb açık kaldıysa akünüzü bitirmiş olabilir. Bunun dışında 2. Seçenekte marş motoru arızasından kaynaklanıyor olabilir. Marş motoru kyaşamünün bitmesi durumunda da marş basmaz.
Marş basıyor fakat araç çalışmıyor ise;
Bujilerde problem olabilir. Bujilerde temassızlık veya buji kablolarında oluşan arıza sebebiyle araç ateşleme yapması imkansız ve araç çalışmaz. Hemen sonra ise yakıt pompası ve ateşleme bobini denetim edilmelidir. Ek olarak aracınızda marşa bastığınızda tık sesi geliyor fakat kontağı çevirdiğinizde lambalar yanıyorsa aracınızın farlarını yakıp marşa basmayı deneyin. Farlarınızın ışığı kesiliyorsa akünüz boşalmış anlama gelir.
Yorumlar
Yorum Gönder