İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

DİFERANSİYEL NEDİR NASIL ÇALIŞIR ?

Iferansiyel her iki aks ifarklı hızda dönmelerini sağlayarak virajlarda stabilite sağlar. Otomobil virajı alırken,dairesel yol izler ve bir yay çizer. İşte bu yayı çizerken dışta kalan tekerlekler çapı daha geniş birdaire yayı çizeceğinden kısaca daha çok mesafe katedeceğinden içtekilerden daha hızlı dönmelidir. Aşağıdaki şekilde de göreceğiniz bu durumu elde eden diferansiyeldir. Difransiyel her iki tekerleğin içinde yer alır ve yarım bir dişli şaft ile tekerlere bağlanır. Dört tekerlekten çekişli çalgılarda ise her çift teker için ayrı ayrı iki tane diferansiyelleri vardır.



Diferansiyelin Kısımlarına Bakacak Olursak;
Diferansiyel Yağları
Şaft
Universal Mafsallar
sabit Hız(CV) Mafsallar
Diferansiyel Yağları
Difransiyelde yağlama birinci sırada gelen en önemli gerekliliklerden birisidir. Yağlama için ne olursa olsun özel difransiyel yağları kullanılmalıdır. Yağ yuvarlak dişli tarafından mekanizma içerisinde dolaştırılır. Difransiyel kovanının altında
yağı boşaltmak için üstünde ise yağeklenmesi için birer tapa bulunur.
Şaft
Şanzımanı difransiyele bağlayan elemana şaft adı verilir. Şaft şanzıman ile bağlantısında elastiki bir yapıya haizdir. Yolların engebeli yapısında şanzıman düz konumunu her vakit koruyabilsin diye, şaft elastiki bir yapıdadır. Sürüş açısı değiştiğinde universal mafsallar şaftınesnek olmasını sağlar. Ağır olmamaları için şaftlar içi boş boru şeklindedir. Sarsılmayı engellemek için düzgün ve dengeı alınmış olmalıdırlar. Genelde motorun dönme hızıyladöndüklerinden hafifçe bükülmüş yada balanslı olurlarsa otomobilde ciddi hasarlara neden olabilirler.
Universal Mafsallar
Universal Mafsal şaftı şanzımana ve difransiyele bağlayan bölüme verilen isimdir. Bir şaftınher iki ucunda birer tane bulunmak zorundadır. Eğer şaft iki parçadan oluşuyorsa üç tane universal mafsal gerekir. Mafsallar yolun yüzeyindeki değişimleri hissettirmeyecek ölçüde esnek olmalıdır. Şaft haricinde daha ufak mafsallar direksiyon sistemlerinde kullanılır. İki tip universal mafsal vardır, en yaygın kullanılanı haç şeklinde olanıdır.








durağan Hız(CV) Mafsallar
Önden çekişli çalgılar bir tek aşağı ve yukarı çalışan ve direksiyon kabiliyeti olan mafsallar isterler. Dönüş açıları standart mafsala göre daha değişik birtasarım gerektirir. CV mafsallar torkubüyük açılarda daha etkili halde aktarabilirler. Kuvveti çok yumuşakbiçimde iletirler.
Dört ana parçadan oluşurlar; 
1. Dış kısım; içinde oluklar açılmıştır.
2. Bilyalar; genel anlamda yuvanın içinde bulunur.
3. İç top; bilyaların çalışabilmesi için dış yüzeyinde oluklar bulunur.
4. Kauçuk Körük; parçaları kir ve nemden korumak için muhafaza elemanı olarak kullanılır.




KARISIK YAZILAR

Elektronik Fren Güç Dağıtıcı (EBD) Hakkında Detaylı Anlatım...

Türkçe si elektronik fren güç dağıtıcısıdır.  Fren anında aracın ağırlık dağılımına göre gereken lastiklere gereken fren gücünün dağıtımı...